TR EN

KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT205 KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ 3 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ALPER BİRGÜL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bilişsel bozukluklarla seyreden hastalıkların tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımı amaçlanmaktadır.
İçerik: Kognitif nörobilim: disiplin alanı, tarihsel gelişimi, diğer disiplinlerle ilişkisi; sinir sisteminin organizasyonu, yetişkinlerde primer nörolojik iletişim, beyin mekanizmaları ile psikolojik, bilişsel işlevler arasındaki ilişkiler; mekân, dikkat, algı, bellek, emosyon, dil, karmaşık görsel algı, muhakeme ve soyutlama, matematik, planlama ve dizileme, yapılandırma, praksi, yüz tanıma ve obje tanıma ve yönetici işlevler; bilişsel gelişim ve üst biliş; sinir sisteminin bozulması ile ortaya çıkan hasarlar; beyin görüntüleme yöntem ve tekniklerinin tanıtımı (PET, FMRI, SPECT vb.); merkezi ve periferal sinir sistemindeki bozulmalardan kaynaklı DKT bozukluklarının özellikleri, değerlendirilmesi ve etiyolojisi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilişsel fonksiyonların nöral temellerini tanımlar.
Beyin mekanizmaları ile psikolojik, bilişsel işlevler arasındaki ilişkileri gözden geçirir.
Sinir sisteminin bozulması ile ortaya çıkan hasarları açıklar.
Merkezi ve periferal sinir sistemindeki bozulmalardan kaynaklı DKT bozukluklarının özelliklerini özetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kognitif Sinirbilime Giriş Anlatım, Tartışma
2 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kognitif Nörobilimde Laboratuvar Yöntemleri I Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kognitif Nörobilimde Laboratuvar Yöntemleri I Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Temel Kognitif Nörofizyopatoloji Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Nöroplastisite Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Gelişimsel Nörolojik Bozukluklar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma İnme, Vasküler ve Nörodejeneratif Demanslar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma MS ve Epilepsi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kafa Travmaları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Beyin Bağlantıları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Nöromodülasyona Giriş Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Nöromodülasyon Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kognitif Sinirbilimde Görüntüleme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hosseini, S. (Ed). (2018). Cognitive and Computational Neuroscience - Principles, Algorithms and Applications. IntechOpen.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
5
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 2 4
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 2 2 4
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0