TR EN

ALAN ÇALIŞMASI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT402 ALAN ÇALIŞMASI II 8 26 14 14

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TUĞBA KARATOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Klinik ortamında Odyoloji ile ilgili tanı yöntemlerinin izlenmesi ve uygulanmasına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dil ve Konuşma Terapisinde değerlendirme ve tedavi yaklaşımları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dil ve Konuşma Bozukluğu olan hastalarda tanı testleri uygular.
Kişiye özel tanı ve tedavi yöntemleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Anamnez Alma Anlatım, tartışma
2 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Anamnez Alma Anlatım, tartışma
3 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vaka Değerlendirmesi Anlatım, tartışma
4 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vaka Değerlendirmesi Anlatım, tartışma
5 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vaka Değerlendirmesi Anlatım, tartışma
6 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Oluşturma Anlatım, tartışma
7 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Oluşturma Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
10 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
11 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
12 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
13 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
14 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
15 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Terapi Programı Uygulama Anlatım, tartışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hüseyin, D. U. R. U., AKGÜN, E. G., & MAVİŞ, İ. (2018). Dil ve konuşma terapisi mesleğine yönelik farkındalığın belirlenmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 1(3), 257-280.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
3
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 33 8 264
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 33 1 33
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 104 0 357
Genel Toplam 357
Toplam İş Yükü / 25.5 14
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 14,0