Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DKT404 | DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE DANIŞMANLIK | 8 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile; dil ve konuşma terapisinde danışmanlık ve destek hizmetleri hakkında öğrencilerin detaylı bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders; Danışmanlık ve destek hizmetlerinin tanımı, kapsamı; iletişim sorunluların ailelerine ve öğretmenlerine danışmanlık: aile eğitimi, dil ve konuşma terapisinde danışmanlık hizmetlerinde söz konusu etkili danışmanlık becerileri, danışmanlık yaklaşımları; danışma sürecinde sıklıkla yer alan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin tartışılması, dinleme, empati, özetleme, zorlu ve dirençli vakalar, gelişimsel ve edinilmiş dil ve konuşma bozukluklarına yönelik yapılacak danışmanlık hizmetlerinin farklılaşan özellikleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgi almak için etkili danışmanlık tekniklerini uygular. |
Vakanın geçmişini göz önünde bulundurarak uygun değerlendirme ve müdahale materyallerini seçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil ve konuşma bozukluklarını önleme | Anlatım, tartışma |
2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Danışmanlık kavramları ve terimleri | Anlatım, tartışma |
3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Danışmanlık modelleri | Anlatım, tartışma |
4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Danışmanlık becerileri | Anlatım, tartışma |
5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Danışmanların kişisel özellikleri | Anlatım, tartışma |
6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Danışmanların teknik özellikleri | Anlatım, tartışma |
7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Ailelere danışmanlık | Anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Etkili görüşme teknikleri | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
10 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Etkili görüşme teknikleri | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | çocuğa danışmanlık | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | çocuğa danışmanlık | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | öğretmenlere danışmanlık | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | öğretmenlere danışmanlık | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kepçeoğlu, M. (1993) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kadıoğlu Matbaası, Ankara |
Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. (1997). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe. |
Nazlı, S. (2018). Aile Danışmanlığı. Ankara |
Baykoç, N. (2017). Özel Eğitim. Ankara: Eğiten. |
Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
3 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 15 | 0 | 57 |
Genel Toplam | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |