Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY244 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gelişimin temel ilke, kavram ve kuramları çerçevesinde, erken çocukluk döneminde, farklı gelişim alanlarının ve bu alanlardaki gelişimsel ilerlemelerin değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Gelişimsel dönemler, insan gelişimine yaşam boyu bakış açısı ve gelişimin doğası , gelişim kuramları ve gelişim araştırmaları, gelişimin biyolojik temelleri, doğum öncesi gelişim, doğum, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, orta ve son çocukluk döneminde gelişim, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, ileri yetişkinlik. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan gelişimi ile ilgili kuramları açıklar. |
Yaşam boyu gelişimi, genlerin kalıtımın ve çevrenin etkilerini tartışır. |
Doğum öncesinden doğuma kadar olan süreci ilişkilendirir. |
Bebeklikteki gelişim alanlarını tanımlar. |
Orta ve geç çocukluk dönemindeki gelişim alanlarını ilişkilendirir. |
Ergenlik dönemindeki değişimleri açıklar. |
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları, Yaşam Boyu Bakış Açısı | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Literatür Tarama | Doğum Öncesi Gelişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama | Doğum ve Erken Bebeklik Dönemi | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Erken Çocukluk Dönemi: Sosyal,Duygusal Fiziksel, Bilişsel Gelişim | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Orta ve Geç Çocukluk Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim, Fiziksel, Bilişsel Gelişim | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bebeklik ve Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bebeklik ve Çocukluk dönemi Psikopatolojileri 2 | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlik sosyal,duygusal ve bilişsel gelişim | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Ergenlik dönemi psikopatolojileri 1 | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması | Ergenlik dönemi Psikopatolojileri 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genç Yetişkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Orta Yetişkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | İleri Yetişkinlik, Ölüm,ölmek ve Yas | Anlatım, Örnek Olay |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Genel Tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Bacanlı, H. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. |
Şenol S. (2003). Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı. Nobel kitabevi. Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
4 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |