Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DKT402T | ALAN ÇALIŞMASI II-T | 8 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukları olan vakaların yönetiminde, değerlendirilmesinde ve bireye özgü terapi planlarının oluşturulmasında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ders, klinikte etik sınırları belirleyerek, kanıt temelli terapi uygulamaları ve vakaların yönlendirilmesi için uygun rapor yazma tekniklerini öğretmeyi amaçlar. |
İçerik: | Ders, klinik içi kurallar, uygulamalar ve etik sınırlar hakkında bilgilendirme, dil , konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi, değerlendirilmesi ve bireye özgü terapi planlarının hazırlanması konularına odaklanır. vakalara uygun kanıt temelli terapi uygulamaları vakaların yönlendirilmesi için gerekli rapor yazma tekniklerinin öğretimi hedeflenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinikte etik sınırları açıklar. |
Klinik içi düzeni ve uygulamaları açıklar. |
Vaka yönetim sürecini aşamalarıyla açıklar. |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi yapar. |
Terapi sırası ve sonunda aile bilgilendirmesi yapar. |
Vaka ile ilgili değerlendirme, sonuç veya yönlendirme raporlarını yazar. |
Tüm dil ve konuşma terapi bozukluğuna sahip bireylerin terapi planını hazırlar. |
Yönetilen vakanın başka uzmanlarla ile iletişimde olur ve multidisipliner çalışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Klinikte etik sınırlar | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
10 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hüseyin, D. U. R. U., AKGÜN, E. G., & MAVİŞ, İ. (2018). Dil ve konuşma terapisi mesleğine yönelik farkındalığın belirlenmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 1(3), 257-280. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
2 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 55 |
Genel Toplam | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |