TR EN

GENEL MİKROBİYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY205 GENEL MİKROBİYOLOJİ 3 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. MUSTAFA NİZAMLIOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mikroorganizmaların yapıları, sınıflandırılması, gelişme ve çoğalma şartları, hastalık mekanizmaları, enfeksiyon etkenleri ve korunma yolları ile temel laboratuvar pratiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Mikroorganizmalara giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve yapısı, mikroorganizmaların gelişmesi, kontrolü ve diğer organizmalar ve çevre ile etkileşimleri, immün sistem ve antijen-antikor reaksiyonları,en sık görülen bulaşıcı hastalık etkenleri ve hastalık oluşturma mekanizmaları,mikroskopi, boyama, aseptik teknikler, transfer, ekim gibi genel mikrobiyolojide kullanılan laboratuar teknikleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Konak parazit ilişkisini tanımlar.
Temel mikrobiyolojik teknikleri takip eder.
Mikroorganizmaların vücuda giriş yollarını tanımlar.
Tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaları ilişkilendirir.
Bakterilerin yapısını, metabolizma ve genetik özelliklerini açıklar.
Mikrobiyolojide önemli virüs, mantar ve parazitleri açıklar.
Vücudun savunma mekanizmalarını tanımlar.
Farklı sterilizasyon ve dezenfeksiyon tekniklerini ayırır.
Enfeksiyon hastalıklarını tanımlar.
İnsanları etkileyen önemli mikrobiyal hastalıkları ana hatlarıyla belirtir.
Bağışıklık sisteminde rol oynayan hücreleri örnekle açıklar.
Antibiyotik etki ve direnç mekanizmalarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikrobiyolojiye Giriş ve Tarihçe, Tanımı ve Uygulama Alanları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikroorganizmaların Genel Özellikleri Sınıflandırılması, İsimlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikroorganizmaların Metabolizmaları, Beslenme ve Çoğalmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Konak-Mikroorganizma İlişkisi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikroorganizmaların Gelişmelerini Etkileyen Faktörler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Bakterilerin Genel Özellikleri, Yapısı, Metabolizmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Maya ve Küflerin Genel Özellikleri, Yapısı, Metabolizmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Bakteriyofaj, Virus ve Prionların Genel Özellikleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Parazitlerin Genel Özellikleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Vücudun Normal Mikrobiyal Florası, Enfeksiyon Bulaşma Yolları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sterilizasyon, Dezenfeksiyon ve Antiseptik Yöntemler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikrobiyal Tanı Yöntemleri, Mikroorganizmaların Üretilmesi, Besiyerleri, Bakteri Ekim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Antibiyotik Etki Mekanizmaları, Antibakteriyel İlaçlara Karşı Direnç Gelişimi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Temel İmmünoloji ve Bağışıklık Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Miksits, K., Anğ, Ö., Erturan, Z., Küçüker Anğ, M., Mülazımoğlu, L., & Anğ, Ö. (2013). Tıbbi mikrobiyoloji ve infeksiyoloji: Temel bilgiler. Nobel Tıp Kitabevi.
Güven, S., & Demirel Zorba, N. D. (2015). Genel mikrobiyoloji: Laboratuvar klavuzu. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı (ESBAV).
Cornelissen, C. N., Fisher, B. D., & Harvey, R. A. (2012). Lippincott illustrated reviews: Microbiology (3rd ed.). Lippincott Williams & Wilkins.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 1 10
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 84 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0