TR EN

ÇOCUK GELİŞİMİ VE ETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY143 ÇOCUK GELİŞİMİ VE ETİK 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZGE ÜNSEVER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki kuramlara, mesleki terminolojiye, gelişim dönemlerine göre çocuk gelişimcinin rollerine, mesleki işbirliğinin önemine ve fonksiyonuna ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mesleki kuramlar, mesleki terminoloji, gelişim dönemleri, gelişim alanları, gelişimde aile, çevre ve kalıtım, etik ile ilgili kavramlar ve kuramlar, çocuk gelişimi ve etik.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mesleki kuramları açıklar.
Gelişim dönemlerinin birbirine etkisini ilişkilendirir.
Gelişim kuramcılarının görüşleri arasındaki farkları ayırt eder.
Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder.
Meslek etiğine uyar.
Disiplinler arası çalışmanın önemine bağlı kalır.
Diğer meslek elemanlarına yardım eder.
Gelişim alanlarını ve birbirine etkisini açıklar.
Çocuğun gelişiminde ailenin ve çevrenin önemini anlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ders tanıtım ve uygulama bilgilerinin açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Çocuk Gelişimine İlişkin Kavramlar Anlatım, tartışma
4 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Çocuk Gelişimine İlişkin İlkeler Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuk Gelişimine Kuramlar Anlatım, tartışma
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuk Gelişimine Kuramlar Anlatım, tartışma
7 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Gelişim Dönemleri Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Gelişim Dönemleri Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
10 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Gelişim Alanları Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Gelişim Alanları Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Gelişim Alanları Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
13 Literatür tarama Çocuk Gelişiminde Ailenin Önemi, Çocuk Gelişiminde Çevre ve Kalıtımın Etkisi Anlatım, tartışma, bireysel çalışma
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Çocuk Gelişiminde Güncel Konular Anlatım, tartışma, bireysel çalışma
15 Literatür tarama, Görsel Kaynaklar Çocuk Gelişimi ve Etik, Etik Sorumluluklar, Etik dışı davranışlar, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa (7.Baskı). (N. Işıkoğlu Erdoğan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
Behçet Oral (2018). Eğitimde Ahlâk ve Etik. Pegem Akademi.
A. Faruk Levent (2019). Eğitimde Ahlâk ve Etik. Nobel Yayınları.
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
2
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 8 32
Ödev 4 4 16
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 46 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0