Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY208 | ÇOCUK EDEBİYATI | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk edebiyatı ile ilgili kavramları öğretmek, çocuk edebiyatının çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini dikkate alarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmeye yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Dünyada ve Türkiye'de gelişim süresi, Çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, Çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı özellikte çocuk kitapları çeşitleri, Çocuk kitaplarında kitaplarında bulunması gereken özellikler, Çocuk kitapları hazırlarken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler, Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve Dünyada yer alan çocuk kütüphaneleri, Farklı kitap okuma tekniği olan; Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar. |
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar. |
Çocuk edebiyatıyla çocuk gelişimini ilişkilendirir. |
Çocuk kitaplarının özelliklerini değerlendirir. |
Çocuk kitabı hazırlarken öğrendiklerini uygular. |
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde aileleri ve eğitimcileri destekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Ders tanıtım ve uygulama bilgilerinin açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Çocuk edebiyatına giriş | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Çocuk edebiyatının tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Türkiye'de ve Dünyada gelişim süreci Çocuk edebiyatın çocuğun gelişimine katkısı | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
3 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk kitaplarının yapı(iç ve dış) özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı kitap çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama | Çocuk kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler Türkiye'de ve Dünyadan çocuk kütüphaneleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Web Tabanlı Araştırma | Masalın tanımı ve tarihçesi, Masal çeşitleri, Batı ve Türk masallarının yapısal özellikleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Destan, söylence, fabl, bilmece, şiir, ninni Bu edebi türlerden çocuk edebiyatı olarak yararlanma ve gelişim özelliklerine katkıları | Anlatım, Tartışma |
7 | Uygulama | Çocuk kütüphaneleri atölyesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuk gazete ve dergileri Çocuk tiyatrosu Çocuk ve medya | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk ve medya Çocuk ve teknoloji | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
11 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
12 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Farklı hikaye okuma tekniklerinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Farklı hikaye okuma tekniklerinden; etkileşimli kitap okuma (EKOP) | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkileşimli kitap okuma (EKOP) uygulamaları | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ. |
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA. |
Akçalı, İ. S. (2015). Çocuk ve Medya. Ankara: Nobel. |
Berk, L. (2013). Çocuk Gelişimi. Ankara: İmge. |
Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
4 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
4 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
4 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
4 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
4 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 55 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |