TR EN

OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY242 OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Okul Dönemi (6-12 yaş orta çocukluk) çocuklarına ilişkin kavramlar, kuramlar, gelişim özellikleri, yaşanan sorunlar ve çözümleri, dünyada ve Türkiye'deki uygulamalara yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Okul dönemine ilişkin kavramlar-okul dönemine ilişkin kuramlar, gelişim özellikleri, gelişimi etkileyen faktörler, yaklaşımlar, yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve teknikler, yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri, eğitiminde kullanılan farklı yaklaşımların dünyada ve Türkiye’deki uygulamaları, kritik dönemler ve krizler, aile yaklaşımı, hizmetler ve politikalar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Orta çocukluk dönemine ilişkin kavramları açıklar.
Orta çocukluk dönemine ilişkin kuramları inceler.
Orta çocukluk döneminin gelişim özelliklerini açıklar.
Orta çocukluk döneminde çocuğun gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder.
Orta çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımları inceler.
Orta çocukluk döneminde yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri özelliklerine göre ayırır.
Orta çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Okul Döneminde Gelişim ve Eğitime Giriş Anlatım
2 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Gelişim Dönemleri, Okul Dönemi Gelişim Kuramları Anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması
3 Web Tabanlı Araştırma Beyin Gelişimi, Motor Gelişim, Egzersiz, Sağlık, Hastalık ve Bozukluklar Anlatım
4 Web Tabanlı Araştırma Engelli Çocuklar ve Okul Döneminde Bilişsel Değişiklikler Anlatım, örnek olay
5 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Okul Döneminde Dil Gelişimi Anlatım
6 Bireysel Araştırma Okul Döneminde Sosyo Duygusal Gelişim ve Kişilik Gelişimi Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
7 Web Tabanlı Araştırma Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi Anlatım
10 Bireysel araştırma Okul Çocukluğu Döneminde Ebeveyn- Çocuk ve Akran İlişkilerindeki Değişiklikler, Okul Çocuklarının Gelişim Özellikleri, Çağdaş Öğrenme Yaklaşımları ve Okula Hazırlık Anlatım, tartışma
11 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Okul Öncesi Dönemden İlköğretime Geçiş ve Okula Hazır Bulunuşluluğun Kuramsal Temelleri Anlatım,tartışma, örnek olay, grup çalışması
12 Grup Araştırması Okula Hazır Bulunuşluluğu Etkileyen Etmenler ve Okula Başlamada Çocukların Bakış Açıları Anlatım, örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I .Ankara: Anı Yayıncılık
Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II .Ankara: Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
3
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0