Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY345 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK EĞİTİMİ | 5 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUSE KERİGAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirerek, çocuklara uygulayacakları etkinliklerde, etkinlik çeşitlerine ve müzik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Müziğin Tanımı, Amaçları, Eğitimdeki Önemi Müzikle ilgili temel kavramlar Çocukluk Döneminde Müzik Müzikle İlgili Yaklaşımlar Müziğin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler Çocukluk Döneminde Eğitimde Kullanılan Müzik Teknikleri Eğitimcinin Rolü ve Önemi Ortam ve Çalgılar Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Müzik Etkinliklerinin Uygulanması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Müzikle ilgili temel kavramları açıklar. |
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar. |
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler. |
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir. |
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar. |
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar. |
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Dersin Tanıtımı, İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Müzik Eğitimine Giriş | Anlatım |
2 | Literatür Tarama | Müzik Eğitiminin Gelişim Alanlarına Etkisi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Tartışma | Erken Çocuklukta Müziğin Yeri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Tarama, Grup Araştırması | Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap |
7 | Literatür Tarama, Grup Araştırması, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Beyin Fırtınası, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk Enstrümanları ve Çocuk Şarkıları Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
13 | Grup Araştırması, Bireysel Araştırma | Çocuk Enstrümanları ve Çocuk Şarkıları Analizi | Proje Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklarla Müzik | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Özel Gereksinimli Çocuklarla Müzik | Uygulama, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özgül,İ. (2014). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi |
Yener, S. (2010). Mesleki Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi |
Bayraktar, Ö. (2018). 140 Müzik Aktivitesi. İstanbul: Kitapdostu Yayınları |
Artan, İ. (2018). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
4 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
3 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
5 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
4 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 1 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
Genel Toplam | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |