TR EN

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY445 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMEL ÇAKAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk sağlığı ve hastalıkları, bağışıklık sistemi, sağlıklı ve hasta çocukların özelliklerinin açıklanması, çocuklarda sık görülen enfeksiyon hastalıklarını ve genel belirtilerini sınıflandırılması, çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenlenmesi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dersi; Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar, Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı, Kadın Anatomi ve Fizyolojisi, Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan, Aile Planlaması ve Önemi, Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi, Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar,0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar, Aşı Takvimi-Bağışıklama, Kazalarda İlkyardım konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık-Hastalık tanımlarını açıklar.
Çocuklarda hastalık belirtilerini tanır.
Çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenler.
Hasta çocuğun özelliklerini tanımlar.
Çocuklarda bulaşıcı hastalıklara karşı koruyucu önlemleri alır.
Çocuklarda yaralanmalarda ilkyardım müdahalesi uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Kadın Anatomi ve Fizyolojisi Tartışma, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan Anlatım, Soru-Cevap
5 Web Tabanlı Araştırma Aile Planlaması ve Önemi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
6 İşbirlikli grup çalışması, Web Tabanlı Araştırma Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Bireysel Araştırma, Literatür Tarama 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar Anlatım, Örnek Olay, Soru-cevap
12 Literatür Tarama 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
13 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma Aşı Takvimi-Bağışıklama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma Kazalarda İlkyardım Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdem Y. (2011). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık
Acar A. (2017). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Eğiten Kitap
WHO recommendations on maternal health: guidelines approved by the WHO Guidelines Review Committee (2017)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
3
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
3
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0