TR EN

SOSYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV101 SOSYOLOJİ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Toplumsal sorunlar ile ilgili kuramsal ve kavramsal düşünebilme ve ifade etme, ve güncel sorunları eleştirel bir şekilde ifade etme ve tartışma becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyolojik bakış, sosyolojik araştırma, sosyolojik kuramlar ve yöntemler, küreselleşme, sosyal değişim konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgi ve bilimin temel ilkelerini kavrar, sosyolojinin perspektifini ve benzeri bilimlerle ilişkilerini açıklayabilir.
Sosyolojik düşüncenin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
Modern ve geleneksel sosyolojik kuramların özelliklerini kıyaslayabilir.
Bireyler, gruplar ve toplum içindeki karşılıklı ilişkileri yorumlayabilir.
Toplum dediğimiz gerçekliğin ve onu oluşturan kurumların tek tek ve karşılıklı ilişki içinde işleyişini değerlendirir.
Teoriler hakkında bilgi sahibi olur, bilimsel yöntem ve sosyolojinin yöntemini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Sosyolojik bakış Anlatım, tartışma
2 Literatür okuma Sosyolojik araştırma Anlatım, tartışma
3 Literatür okuma Kültür ve toplum Anlatım, tartışma
4 Literatür okuma Sosyalleşme Anlatım, tartışma
5 Literatür okuma Günlük yaşamda sosyal etkileşim Anlatım, tartışma
6 Literatür okuma Gruplar ve örgütler Anlatım, tartışma
7 Literatür okuma Irk ve etnisite Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sosyal sınıf Anlatım, tartışma
10 Literatür okuma Küresel tabakalaşma Anlatım, tartışma
11 Literatür okuma Siyaset ve yönetim Anlatım, tartışma
12 Literatür okuma Din Anlatım, tartışma
13 Literatür okuma Eğitim Anlatım, tartışma
14 Literatür okuma Sağlık ve tıp Anlatım, tartışma
15 Literatür okuma Sosyal değişim: geleneksel, modern ve postmodern toplumlar Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Macionis, John J. 2012. "Sosyoloji". Çev: Prof. Dr. Vildan Akan. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Giddens, Anthony. 2012. "Sosyoloji". Haz: Cemal Güzel. Kırmızı Yayınları, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
3
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
2
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
3
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
3
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
2
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
2
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
3
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0