Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY418 | ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM | 8 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ergenlik dönemindeki biyolojik, psikolojik ve sosyal değişimleri; ergenlik dönemindeki sorunları ve çözümünde aileye yapılacak danışmanlığa ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ergenlik döneminde çocuğun fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimi ile bu dönemlerde görülebilecek sorunlar, riskli davranışlar ve bağımlılıklar ve bağımlılıklardan korunma ve çözüm önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kavram olarak ergenlik dönemini açıklar. |
Ergenlik döneminde fiziksel gelişimi açıklar. |
Ergenlik döneminde zihinsel gelişimi açıklar. |
Ergenlik döneminde duygusal ve sosyal gelişimi açıklar. |
Ergenlikteki sorunları ve çözüm ilişkilendirir. |
Ergenlikte sağlık sorunları ve çözümlerine örnek verir. |
Ergenlik döneminde okul, akran ve meslek ilişkilerini ilişkilendirir. |
Ergenlik dönemi ve aile ilişkileri hakkında örneklendirmeler yaparak ilişkilendirir. |
Ergenlik dönemi riskli davranışları ve bağımlılıkları açıklar. |
Bağımlılıkları tanımlar, sınıflandırır ve çözüm önerilerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme, Ergenlik dönemine ilişkin kavramlar | Sözlü- görsel Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ergenlik dönemine ilişkin kuramlar | Sözlü- görsel anlatım |
3 | Bireysel araştırma | Ergenlikte fizyolojik değişimler | Sözlü- görsel anlatım, tartışma |
4 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlikte beslenme | Grup çalışması |
5 | Grup araştırması | Ergenlikte cinsel değişimler | Grup çalışması, Anlatım |
6 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlerde beyin ve psikososyal değişimler | Sözlü- görsel Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür tarama | Ergenlerde psikososyal değişimler | Sözlü- görsel anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Ergenlik döneminde iletişim | Anlatım, Grup çalışması, Soru-cevap |
10 | Literatür tarama | Ergenlik döneminde ihmal ve istismar | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım |
11 | Grup araştırması | Ergenlik dönemi sorunları | Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması |
12 | Bireysel araştırma | Ergenlik dönemi riskli davranışlar ve bağımlılıklar | Anlatım, Bireysel çalışma |
13 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel araştırma | Bağımlılık çeşitleri ve bağımlılıkların önlenmesi | Tartışma,Bireysel çalışma |
14 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma, | Bağımlılıkla mücadele ve aile danışmanlığı | Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması |
15 | Web Tabanlı Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Siyez , D. M.,(Edt). (2012). Ergenlik. ANKARA: Nobel Akademik. |
Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Üstündağ, A. (2021). Gelişimsel Açıdan Ergenlik. Ankara: Eğiten Kitap. |
Çivilidağ, A. (2020). Gelişim Süreci Odağında Ergenlik Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Aydın, B. (2021). Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Elkin, N, Kütük H. (2023). Bağımlılıklardan Korunma ve Sağlıklı Yaşam: Kısa Bir Giriş. İGÜ Yayınları |
Şahin C, Günüç S. (2020). Teknoloji Bağımlıkları. Nobel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
4 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
3 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
4 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
3 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
3 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 52 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |