TR EN

HASTA ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY417 HASTA ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ 7 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEDRİYE ÇELİK KANCA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hasta çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili bilgi, edindikleri teorik bilgilerin pratiğe aktarabilmelerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hasta Çocukla İlgili Tanımlar, Hasta Çocuğa Yaklaşım, Hasta Çocukla İletişim, Hastaneye Hazırlayıcı Programlar, Hasta Çocuğun Tıbbi Girişimlere Hazırlanması, Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Uygulamaları, Hastanede Oyun, Hasta Çocuğun Hastalık ve Hastaneye Karşı Tepkileri, Gelişimsel Dönemlere Göre Hasta Çocukların İhtiyaçları ve Hastane Ortamının Düzenlenmesi, Hasta Çocuk Hakları, Hasta Dosyası Okuma, Hastanede Yatan Çocukların Gelişimsel Değerlendirmesi, Hasta Çocukların Gelişimsel Özelliklerine ve Hastalıklarına Göre Eğitim Materyali, Program Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hasta çocukla ilgili tanımları açıklar.
Hastanede yatan çocukları gelişimsel olarak ifade eder.
Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklar.
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri ve eğitimlerini destekleme konusunda yardım eder.
Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisinin önemini açıklar.
Hasta çocuğa uygun yaklaşımlara bağlı kalır.
Disiplinler arası çalışma felsefesinin önemini savunur.
Hasta çocuklara yönelik hazırladığı eğitim programlarını uygular.
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarına yardım eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar Anlatım
2 Bireysel Araştırma Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar Anlatım
3 Literatür Tarama Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay
4 Bireysel Araştırma Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk, aile, personel etkileşimi Anlatım
6 Bireysel Araştırma Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim Anlatım, Tartışma
7 Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim Anlatım
10 Bireysel Araştırma Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hastanede oyun Anlatım, Örnek Olay
12 Grup Araştırması Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel Anlatım, Örnek Olay, Grup çalışması
13 Grup Araştırması Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel Anlatım, Grup çalışması
14 Bireysel Araştırma Eve dönüş, öneriler, hastanede yatan çocukların hakları Anlatım, Örnek Olay
15 Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykoç, N (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Ankara: Gazi Kitabevi
Bolat, E. Y. (2018). Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Hastane Okulları. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 163-186.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
2
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
3
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 1 3
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0