TR EN

FİZYOLOJİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY143 FİZYOLOJİ I 1 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkilerin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER
HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI
VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER
KAN
DOLAŞIM SİSTEMİ
SİNİR SİSTEMİ
KAS VE İSKELET SİSTEMİ
ARA SINAV
KALP
SOLUNUM SİSTEMİ
SİNDİRİM SİSTEMİ
ENDOKRİN SİSTEMİ
ÜREME SİSTEMİ
BOŞALTIM SİSTEMİ

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Tanışma, Bireysel Araştırma FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAN Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma DOLAŞIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNİR SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAS VE İSKELET SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KALP Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SOLUNUM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNDİRİM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ENDOKRİN SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ÜREME SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma BOŞALTIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİSTEMLERE GENEL BAKIŞ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
1
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
1
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
5
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
1
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
1
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0