Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTY246 |
BİYOMEKANİK VE KİNEZYOLOJİ II |
4 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kas iskelet sistemindeki eklemlerin ve eklemi oluşturan elemanların yapısı, normal mekanik ve anatomik özelliklerini tanımlamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Normal ve patolojik yürüyüş; columna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, skolyoz, pelvis-kalça-diz-ayak bileği ve ayağın mekaniği ve patomekaniği, omuz-kol kompleksi, dirsek, el bileği ve elin mekaniği ve patomekaniği. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Normal hareket ve fonksiyonu açıklar. |
Normal hareket ve fonksiyonu, hastalarda görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırır. |
Kolumna vertebralisin anatomik ve mekanik özelliklerini açıklar. |
Kolumna vertebralisin anatomik ve mekanik özelliklerini patolojik durumlarla karşılaştırır. |
Pelvis, kalça, diz, ayak bileği eklemleri ve ayağa yönelik mekanik ve patomekaniği mesleki uygulamalara ait bilgileri sorgulayarak analiz etme yeterliliğini gösterir. |
Alt ekstremite eklemlerini kapsayan dinamik aktiviteler için kinematik ve kinetik değerleri açıklar. |
Omuz-kol kompleksi, dirsek ve el bileği eklemleri ile ele yönelik mekanik ve patomekanik bilgilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Yürüme Analizi |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Dirsek Eklem Kompleksi |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
El ve El Bileği Biyomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Omuz Eklem Kompleksi ve Biyomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Ayak Bileği Eklem Kompleksi ve Biyomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Ayak Kompleksi |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Ayak Kinezyolojisi |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Genel Tekrar |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Diz Mekaniği ve Patomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Kalça Eklemi Kinezyolojisi |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Pelvis Kuşağı Kinezyolojisi |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Spinal Kolon |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Koşmanın Biyomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme |
Oturmanın Biyomekaniği |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kinezyoloji ve Biyomekanik Fatih Erbahçeci, Gül Yazıcıoğlu-Hipokrat Kitabevi(2016) |
Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006. |
Neumann,”Kinesiology of the musculoskeletal System”. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
|
|
|
|
|
|
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
18 |
0 |
74 |
|
Genel Toplam |
74 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|