Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY443 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | 7 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HANDE BESNA GÖÇEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kliniksel problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi kazandırmak. Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir. Grup çalışması yeteneğini kazandırmak. Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Spesifik vakalara yönelik test, değerlendirme ve tedavi stratejileri, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama teknikleri, farklı çözüm önerileri, güncel tedavi metodlarının interaktif yöntemlerle tartışılması, literatür taraması, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik problemi tanımlar. |
Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder. |
Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir. |
Klinik probleme uygun sorular sorar. |
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır. |
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir. |
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Örnek vaka sunumu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Olgo Dreeben-Irimio, Physical Therapy Clinical Handbook for PTAs, Jones & Bartlett Learning; 2 edition 2012 |
Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A problem solving approach, Churcilll-Porter, S. Tidy's Physiotherapy. Çeviri, Elsevier, 2003 |
Karaduman A., Yılmaz ÖT.Orthopedic Rehabilitation. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
5 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 11 | 4 | 44 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |