TR EN

KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY444 KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II 8 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HANDE BESNA GÖÇEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (pediatrik, nörolojik, kardiopulmoner problemler veya ampute hastalarda spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmek, hasta merkezli klinik problemleri çözüme kavuşturmaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Fizyoterapide klinik problemler, klinik problem çözme aşamaları, klinik problem çözmede karışıklık yaratan durumlar, farklı klinik problemleri çözme stratejileri, klinik problem çözmede klinik sorgulamaların yeri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kütüphane ve web tabanlı kaynakların araştırılması sonucu elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi mükemmelleşir.
Vakayla ilgili tanımlamalar ile problemleri bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde değerlendirir.
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri açıklar.
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fizyoterapide Klinik Problemler Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Klinik Problem Çözme Aşamaları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Klinik Problem Çözmede Karışıklık Yaratan Durumlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Klinik Problem Çözmede Yararlanılacak Tanı / Tedavi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Nörolojik Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Muskuloskeletal Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
7 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Kardiyak Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Pulmoner Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
10 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Çocuk Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Erişkin Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Geriatrik Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
13 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Klinik Problem Çözmede Klinik Sorgulamaların Yeri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Olgu Örnekleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Karşılaştırmalı Olgu Örnekleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pupmed, Pedro, Science Direct
Algun, Z. C. (2015). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
4
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
4
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0