TR EN

BİTİRME TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY446 BİTİRME TEZİ 8 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bireysel araştırma yapma ve araştırmaya ilişkin tez hazırlama bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
İçerik: Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi, danışman denetiminde tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi, rapor halinde sunulması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Veri toplama, sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini dönüştürür.
Verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması sırasında bilimsel ve etik ilkeleri uygular.
Problem için çözüm üretir, geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir.
Çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Oryantasyon Bireysel Araştırma
2 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması Bireysel Araştırma
3 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması Bireysel Araştırma
4 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Bireysel Araştırma
5 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
6 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
7 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi Bireysel Araştırma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
10 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
11 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
12 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
13 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
14 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
15 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ergun, N., & Baltacı, G. (2015). Spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu.
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier.
Unal, E. (2014). Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
Karaduman, A., Yılmaz, Ö., & Alemdaroğlu, İ. (2014). Pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
5
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 4 6 24
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 18 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0