TR EN

YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TOPLAM KALİTE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL401 YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TOPLAM KALİTE 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Neomodern (çağdaş) yönetim uygulamaları ve kalite yönetimi konularında bilgilendirmeyi amaçlar.
İçerik: Dersin içeriğini; günümüz yöneticilerinin özelliklerini, yönetim sürecini,öğrenen organizasyonları, yeniden süreçleme, kıyaslama gibi yeni yönetim yaklaşımlarını ve toplam kalite ile ilgili konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kalite yönetim sistemini açıklar
Günümüz yöneticisinin sahip olması gereken özellikler inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Yönetim, yönetici, lider, liderlik, kavramlarının tanımlanması Online-Uzaktan Eğitim
2 Literatür tarama Yönetim biçimleri, çevre ve işletme kültürü konularının açıklanması Online-Uzaktan Eğitim
3 Literatür tarama Yönetim fonksiyonları, planlama Online-Uzaktan Eğitim
4 Literatür tarama Örgütleme, organizasyon türleri, örgütleme ilkeleri Online-Uzaktan Eğitim
5 Literatür tarama Yürütme, karar verme, motivasyon Online-Uzaktan Eğitim
6 Literatür tarama Koordinasyon, toplantı yönetimi, takım çalışması Online-Uzaktan Eğitim
7 Literatür tarama Kontrol, performans değerleme, kontrol türleri Online-Uzaktan Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Klasik yönetim yaklaşımları Online-Uzaktan Eğitim
10 Literatür tarama Neoklasik yönetim yaklaşımları Online-Uzaktan Eğitim
11 Literatür tarama Neoklaisk yönetim yaklaşımları Online-Uzaktan Eğitim
12 Literatür tarama Modern yönetim yaklaşımları Online-Uzaktan Eğitim
13 Literatür tarama Neomodern yönetim yaklaşımları Online-Uzaktan Eğitim
14 Literatür tarama Stratejik kalite yönetimi Online-Uzaktan Eğitim
15 Literatür tarama Toplam kalite yönetimi Online-Uzaktan Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Halil Can, Salih Güney ve diğerleri,(2011), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul:Nobel basım dağıtım
Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Seçkin Yayınclık
Canan Çetin, Toplam kalite yönetimi, İstanbul: Beta basım yayım

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
4
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
3
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
4
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
3
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0