TR EN

NÖROLOJİK REHABİLİTASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY304 NÖROLOJİK REHABİLİTASYON 6 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Nörolojik hastalıklarla ilgili klinik özelliklerin, ölçme-değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerinin öğrenilmesi, bu yöntemleri uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Üst ve alt motor nöron tipi rahatsızlıklar, hareket bozuklukları, demiyelinizan hastalıklar, nöromuskuler hastalıklar, bu hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini açıklar.
Alt ve üst motor nöron etkilenimlerinin klinik özelliklerini açıklar.
Alt ve üst motor nöron etkilenimlerinin değerlendirilmesine ait temel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
Nörolojik hastalıklar için uygun rehabilitasyon programını mükemmelleştirir.
Hastalığa uygun tedavi programını seçer ve temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Nörolojik Rehabilitasyonla İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Normal Hareketi Oluşturan Yapılar, Ataksi ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Normal Hareketi Oluşturan Yapılar, Ataksi ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmaları Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmalarında Seviyelere Göre Tedavi Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Medulla Spinalis Yaralanmalarında Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Spastisitenin Patofizyolojisi, Değerlendirme ve İnhibisyon Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Multiple Skleroz, Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri, Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Serebrovasküler Olay (SVO) ve Klinik Bulguları Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Parkinson Hastalığı, Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri,Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Gullian Barre Sendromu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Amyotrofik Lateral Skleroz Nöromusküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme SAK, Kafa Travmaları, Spinal ve İntrakraniyal Tümörler ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Algun C. (1991). Uygulamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları.
EEdwards, S. (2002). Neurological physiotherapy: A problem-solving approach. Edinburgh: Churchill Livingstone.
Armutlu K. (2010). Spasticity and Its Management With Physical Therapy Applications with Multiple Sclerosis Patients (Neurodegenerative Diseases - Laboratory and Clinical Research). UK: Nova Science Publishers.
Cohen, H. (1999). Neuroscience for Rehabilitation. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Karaduman.A. ,Yılmaz Ö. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
3
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
3
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0