Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY241 | İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | 3 | 8 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BÜŞRA NUR DEMİR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlığın geliştirilmesi, korunması, ,hastalıkların erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyonuna ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Sağlık ve Hastalığın Değerlendirilmesi, Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı, Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliği, Şok ve Hemşirelik Bakımı, Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistem-Metabolizma Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Nörolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Hematolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Eklem Bağ Dokusu-Romatizmal Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Deri Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İç hastalıkları ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
Hastayı biyolojik, psikolojik ve sosyal yönden bir bütün olarak değerlendirir. |
İç hastalıkları kapsamında yer alan tüm sistemler ile ilgili hastalıkların risk faktörlerini açıklar. |
Sistemlere yönelik hastalıkların önlenmesini, tanı ve tedavisini açıklar. |
Hastalıkların belirti ve bulgularını açıklar. |
Rehabilitasyon gereksinimi olan birey/aileyi inceler. |
Hemşirelik bakımında hemşirelik sürecini uygular. |
Birey-aile ve toplumun sağlık davranışlarını geliştirmek için rehberlik eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İç Hastalıkları Hemşireliği Hastane ve Klinik Oryantasyonu | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Sağlık ve Hastalığın Değerlendirilmesi | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesizliği Şok ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Endokrin Sistem-Metabolizma Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Nörolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Hematolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Eklem Bağ Dokusu-Romatizmal Hastalıklar ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Deri Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akdemir, N., Birol, L. (2003). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. İstanbul: Sanerc Yayın. |
Durna, Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. |
Aslan, E.F, Karadokovan, A. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi |
Kaptan, G., Dedeli, Ö. (2012). Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
4 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |