Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY243 | ENFEKSİYON HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Enfeksiyon hastalıklarında hemşirenin sorumluluklarının kavranmasına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri, Hastane Enfeksiyonları, Bağışıklama, Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı, Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı, Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı, Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Enfeksiyon oluşum koşullarını açıklar. |
Enfeksiyon hastalıklarının kontrolünün önemini açıklar. |
Bağışıklama ve aşılamanın, toplum sağlığı yönünden önemi arasında bağlantı kurar. |
Sistemlere göre sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı,tedavi,komplikasyon ve hemşirelik bakımını inceler. |
Enfeksiyon hastalığının özelliklerine uygun hemşirelik bakımını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Oluşumu | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri | Anlatım, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hastane Enfeksiyonları | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bağışıklama | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bağışıklama | Anlatım, Vaka Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Görak, G., Savaşer, S.,Yıldız, S. (2011). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği.İstanbul Tıp Kitabevi. |
Tabak, F. (2009). Enfeksiyon Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitapevi. |
Topçu, A.W., Söyletir, G.,Doğanay, M. (2008). İnfeksiyon Hastalıkları 1-2. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Gershon, A.A., Hotez, P.J., Katz, S.L. (2006). Krugman'ın Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları. G.Kanra (Çev.Ed). Ankara: Güneş Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
4 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 82 |
Genel Toplam | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |