Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HEY446 |
BİTİRME TEZİ |
8 |
6 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI-Dr.Öğr.Üyesi NEŞE KISKAÇ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tez çalışmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir. |
Araştırma sonuçlarını değerlendirir. |
Ön proje çalışması yapar. |
Ön proje çalışmasını tamamlar. |
Bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri seçer. |
Bilimsel Araştırmanın safhalarını planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
2 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
3 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
4 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
10 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
11 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
12 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Dişçi, R. (2012).Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (2024). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik (5. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
Pek, H., Dedik, T. (2017). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Bitirme Projesi Tezi Hazırlama ve Yazım Kılavuzu. |
Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Enç, N. (Ed.). (2023). İç hastalıkları hemşireliği (4. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) |
TOPLAM |
2 |
200 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
13 |
6 |
78 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
13 |
0 |
78 |
|
Genel Toplam |
78 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|