Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY143 | İLETİŞİM-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri ve klinik, eğitsel sınıflandırılması hakkında mesleğe giriş bilgisine ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İletişim, dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel sınıflandırılması, nedenleri, dil ve konuşma bozukluklarında temel kavramlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Meslek olarak odyolog ve dil ve konuşma terapisini tanımlar. |
Odyolog ve dil ve konuşma terapistinin görev tanımını açıklar. |
İletişim, dil ve konuşma süreçlerini ilşkilendirir. |
İletişim, dil ve konuşma bozukluklarını klinik ve eğitsel açıdan kategorize eder. |
Multidisipliner çalışmanın önemini açıklar. |
Multidisipliner çalışmada diğer uzmanların rol ve görev sınırlarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | İletişim, Dil, Konuşma Temel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür tarama | Konuşma Anatomisi | Anlatım |
3 | Literatür tarama | Konuşma Dili ve Çocukta Beyin Gelişimi | Anlatım |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Dilin Bileşenleri | Anlatım, Sunum |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Dil Edinim Kuramları | Anlatım, Sunum |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Ses Bilgisi-Sesbilgisel Gelişim Evreleri | Anlatım, Örnek Olay. Problem çözme. |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Çocukta Anlambilgisi/Edimbilgisi/Kullanımbilgisi Gelişimi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Çocuklarda Yaşlara Göre Konuşma Gelişimi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Dil ve Konuşma Gelişiminde Sorunlara Yol Açan Nedenler | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-1 | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | İletişim, Dil-Konuşma Bozuklukları-2 | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Video Üzerinden Vaka İncelemesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Ailelere Düşen Görevler | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma. | Odyolog Ve Dil-Konuşma Terapistinin Görevleri | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay. |
Korkmaz, B. (2004) Beyin ve Dil: Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
2 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
5 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriartric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
3 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology related services.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
2 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
3 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |