Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY146 | SES FİZİĞİ VE AKUSTİK | 2 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN NART |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dalga hareketlerinin oluşumu, davranışları, özellikleri ve sesin ne olduğunu, nasıl oluşturulduğu, özellikleri, dış ve orta kulakta ilerleyişine ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ses fiziğinin prensipleri, odyometrik incelemelerde kullanılan sessiz odaların akustik yapısı, reverberasyon, sesin psikolojik özellikleri, ölçü aletleri ve insan kulağı arasındaki kalibrasyon prensipleri, konuşmanın akustik yapısı ve fonetik. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ses dalgasını tanımlar. |
Ses dalgalarını dalga tiplerine göre kategorize eder. |
Ses dalgalarının davranışlarını açıklar. |
Ses şiddeti, sesin niteliği ve tını kavramlarına ilişkin nüansları açıklar. |
Rezonans olayı ve akustik empedans kavramlarının ilişkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama Grup Araştırması | Dalgalara Giriş | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
2 | Literatür Tarama Grup Araştırması | Dalga Hareketinin Temel Değişkenleri | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma Bireysel Araştırma | Bir boyutta İlerleyen Dalgalar | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
4 | Grup araştırması Web Tabanlı Araştırma | Üstüste Binme ve Girişim | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
5 | Literatür Tarama Bireysel Araştırma | Sinüssel Dalgalar | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
6 | Grup Araştırması Web Tabanlı Araştırma | Ses Dalgaları-Ses Dalgalarının Hızı | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
7 | Literatür Tarama Bireysel Araştırma | Periyodik Ses Dalgalarının Şiddeti | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma Bireysel Araştırma | Doppler olayı | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
10 | Web Tabanlı Araştırma Bireysel Araştırma | Akustik- Sessiz odaların akustik yapısı | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
11 | Grup Araştırması Web Tabanlı Araştırma | Fourier analizi-Harmonikler-Rezonans | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
12 | Web Tabanlı Araştırma Bireysel Araştırma | Reverberasyon-Odyolji-İşitme | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
13 | Grup Araştırması Web Tabanlı Araştırma | Sesin psikolojik etkileri-Gürültü-Ses Gücü | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
14 | Literatür Tarama Bireysel Araştırma | Konuşmanın akustik yapısı-İşitme Testleri | Tartışma, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
15 | Literatür Tarama Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Problem Çözme, Video Destekli Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hausmann, E., Kürkçüoğlu, N. (1962)Fizik : Elektrik ve Magnetisma, Ses, Işık ve Atom Fiziği. Matbaa Teknisyenleri. |
Yücel, F.G. (2014). Ses Bilgisi ve Akustik Konusunun Disiplinlerarası Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayınları. |
Hausmann, E., Kürkçüoğlu, N. (1962)Fizik : Elektrik ve Magnetisma, Ses, Işık ve Atom Fiziği. Matbaa Teknisyenleri. |
Yücel, F.G. (2014). Ses Bilgisi ve Akustik Konusunun Disiplinlerarası Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
5 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
1 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriartric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
3 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology related services.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
1 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
1 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
1 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |