Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY342 | TANISAL ODYOLOJİ II | 6 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çok boyutlu düşünme yeteneği kazandırmak, işitme ve denge ile ilgili hastalıkların belirlenmesi konusunda teorik deneyime ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Odyolojide davranım testleri ve objektif testlerin tanı koymadaki yeri, işitme sağlığının korunması, işitme kaybının önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonu, ayırıcı tanı testleri, iletim, mikst ve sensörinöral işitme kayıplarının tanı yöntemleri, fizyolojik ve santral işitme kayıpları, vestibüler testleri yorumlama ve tanılama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ayırıcı tanı testlerini uygular. |
Odyolojik tanı ve rehabilitasyonu birleştirerek işitme ile ilgili problemleri çözer. |
İşitme sağlığının korunması, işitme kaybının önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonuna yönelik halk sağlığı uygulamalarını sıralar. |
Hastalığa uygun test yöntemlerini uygular. |
Odyoloji alanının işitme ve vestibüler sistem değerlendirme ve rehabilitasyonunda etik ilkeleri açıklar. |
İşitme ve denge sistemi hakkında bireyin ve toplumun eğitim ve bilinçlendirilmesine ilişkin bilgi ve becerilerini ilişkilendirir. |
İşitme test yöntemlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | İşitme kaybının sebepleri | Anlatım, Sunum |
2 | Literatür tarama | Hastalığa göre immitansmetrik bulguların yorumu | Anlatım, Sunum |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Rekruitmentin, tolerans problemi ve refleks ölçümüyle ilişkisi | Anlatım, Sunum |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Tone Decay, Refleks decay testleri | Örnek Olay, Anlatım, Sunum |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Akustik refleks arkı ve statik impedansın ayırıcı tanıdaki yeri | Örnek Olay, Anlatım, Sunum |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Konuşmayı ayırt etme skoru ve ayırıcı tanıda diğer konuşma testlerinin önemi | Örnek Olay, Anlatım, Sunum |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Non organik işitme kaybı ve belirleyecek test yöntemleri | Örnek Olay, Anlatım, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Santral işitme kayıplarının tanımı ve nedenleri | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Otoakustik emisyon Ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitsel uyarılmış potansiyeller ve odyolojik tanıdaki yeri | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | ABR(BERA) testi ve kullanım alanları | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu ve bulguları | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Pediatrik işitme kayıpları | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Vaka örnekleri | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Basic Audiology. Solar Medical Bookstores. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
4 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
4 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriartric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
3 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology related services.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
2 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
2 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |