TR EN

İŞİTME KAYIPLARINDA İMPLANT UYGULAMALARI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY346 İŞİTME KAYIPLARINDA İMPLANT UYGULAMALARI II 6 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşitsel implantları tanımaya ve hastaya uygun işitme implantı seçmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Koklear implant sinyal işlemleme stratejileri, koklear implantasyonda radyolojik değerlendirme, koklear implant cerrahisi, koklear implant adaylarının belirlenmesi, elektrofizyoloji ve cihaz telemetrisi ve işitsel beyin sapı implantı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İmplantasyon çeşitlerini açıklar.
Bebek, çocuk ve yetişkinler için uygun koklear implant seçim kriterlerini açıklar.
İmplant kullanıcılarının gelişimini ve sonuçları nasıl takip edeceğini açıklar.
Koklear implant komponentlerini ve farklı elektrot seçeneklerini açıklar.
Değerlendirme için kullanılan pre-op, peri-op ve intra-op testleri ve nasıl uygulandıklarını açıklar.
Koklear implant sinyal işlemleme stratejilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Koklear İmplant Sinyal İşlemleme Stratejilerine Giriş: Sesin Elementleri Tartışma, Anlatım
2 Literatür tarama Koklear İmplant Sinyal İşlemleme Stratejileri I Tartışma, Anlatım
3 Literatür tarama Koklear İmplant Sinyal İşlemleme Stratejileri II Tartışma, Anlatım
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplantasyonda Radyolojik Değerlendirme Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant Cerrahisi Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant Adaylarının Belirlenmesi Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant Adaylık Değerlendirme Yöntemleri Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Elektrofizyoloji ve Cihaz Telemetrisi Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Elektrofizyoloji ve Cihaz Telemetrisi Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant Programlama,Takip ve Yazılım Programları Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitsel Beyin Sapı İmplantı Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitsel Beyin Sapı İmplantı Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma İşitsel İmplantlarla İlgili Sektörden Sunumlar Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Genel Tekrar Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Koçyiğit, M., Cakabay, T., Ortekin, S. G., & Bezgin, S. Ü. (2018). Koklear implant: Biyonik kulak. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (3), 223-228.
Turan, Z., Taşkıran Küçüköncü, D., Cankuvvet, N., & Yolal, Y. (2012). Koklear implant ve işitme cihazı kullanan işitme kayıplı çocukların dil ve dinleme becerilerinin değerlendirilmesi. Gulhane Medical Journal, 54(2).
TUNCER, Ü. (2006). Koklear implant komplikasyonları. Turkiye Klinikleri Journal of Surgical Medical Sciences, 2(10), 48-50.
OLGUN, L. (2006). Koklear implant cerrahisi. Turkiye Klinikleri Journal of Surgical Medical Sciences, 2(10), 37-40.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
4
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
2
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriartric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
4
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology related services.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
5
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0