TR EN

ALAN ÇALIŞMASI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY444 ALAN ÇALIŞMASI II 8 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Odyoloji programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin artırılması ve mesleğe ilişkin bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Odyolojide değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, vestibüler değerlendirme, vestibüler rehabilitasyon.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anamnez alma yöntemlerini açıklar.
Meslek etiğine uygun davranır.
Denge kaybı olan hastalarda vestibüler testleri uygular.
Vestibüler rehabilitasyona yönelik tanı ve tedavi testleri uygular.
Kişiye özel tanı ve tedavi yöntemleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Anamnez Alma Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
2 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Değerlendirme Yöntemleri I (Vestibüler sistem anatomi ve fizyolojisi) Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
3 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Değerlendirme Yöntemleri II (Vestibüler Testler) Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
4 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Değerlendirme Yöntemleri III (Vestibüler Sistem Hastalıkları) Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
5 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Manevralar Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
6 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Tanı ve Tedaviye Yönelik Değerlendirme Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
7 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Testlerin Analizi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Rehabilitasyon Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
10 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Rehabilitasyon Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
11 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Egzersizler Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
12 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Egzersizler Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
13 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Periferik Sistem Hastalıklarında Vaka Değerlendirmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
14 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Santral Sistem Hastalıklarında Vaka Değerlendirmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
15 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Vestibüler Sistem Hastalıkları Tedavisinde Alternatif Yöntemler Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon
Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
3
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
3
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriartric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
3
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology related services.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
3
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
3
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 13 24 312
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 1 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 354
Genel Toplam 354
Toplam İş Yükü / 25.5 13,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 14,0