Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY101 | ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. KEREM ARDA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, Engellilerde ve spor biliminin temel kavramlarının gelişim sürecini, engel türlerini açıklayabilme, engel türlerinin duygusal, zihinsel ve fiziksel özelliklerine göre sınıflandırabilmek, beden eğitimi ve spor kavramının engelli bireyler üzerindeki etkilerini açıklyabilmek ve paralimpik branşların tarihini ve kuralları kavrayabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; spor kültürünün oluşmasını sağlayan spor biliminin temel kavramlarını, engelli bireylerin engel türüne göre duygusal ve zihinsel durumları hakkındaki genel bilgileri, beden eğitimi ve spor kavramanın engelli bireyler üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar. |
Engellilerde Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar. |
Engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar. |
Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan spor organizasyonlarını tanır. |
Uyarlanmış fiziksel aktivite uygulamalarını tartışır. |
Bireyselleştirilmiş Beden eğitimi programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, işleyişi ve haftalık ders konuları hakkında genel bilgilendirme | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Özel Eğitimde kavramlar, ilkeler, hizmetler ve sayısal bilgiler | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili dergi okuma | Engelliğin Nedenleri ve Türleri | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Beden Eğitimi ve Sporda Ayrıştırılmış Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleşik Eğitim | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Uyarlanmış Fiziksel Aktivite | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Bireyselleştirilmiş Beden Eğitimi Programı | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ppt Sunum hazırlama | Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimsel Katkıları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Ppt Sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Motor Gelişim | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Ppt Sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Çocukların Motor Becerilerinin ve Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Ppt sunum hazırlama | Türkiye'de Engelli Federasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları: Paralimpik Oyunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları:Özel Olimpiyatlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Spor Organizasyonlarında Sporcuların Seçilme Kriterleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara. |
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul. |
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara. |
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US |
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US. |
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
1 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
2 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
2 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
2 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |