Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY106 | ENGELLİLERDE EĞİTSEL OYUNLAR | 2 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Farklı engel türlerine sahip bireyleri için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygulayacak ve bu oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun kavramı, doğuşu ve gelişimi, Engellilerde Oyun pedagojisi, Uyarlanmış Eğitsel oyunların sınıflandırılması, Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar, Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramları tanımlar. |
Uyarlanmış eğitsel oyunları oyun karakterlerine göre sınıflandırır. |
Farklı engel türlerine sahip bireyler için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygular. |
Engelli bireylerde uyarlanmış oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun kavramı, doğuşu ve gelişimi. | Anlatım, soru- cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engellilerde Oyun pedagojisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Uyarlanmış Eğitsel oyunların sınıflandırılması. | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, örnek uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
5 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
6 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
7 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar; Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar; sürat, koordinasyon ve esneklik geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
12 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Literatür tarama | Karma eğitsel oyunlar/ Öğrenci çalışmaları; örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. |
Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher |
Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. |
Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
2 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
4 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
5 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
5 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
2 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |