Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY301 | ENGELLİLERDE PSİKOMOTOR GELİŞİMİ | 5 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi YUNUS ŞAHİNLER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Engellilerde psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; büyüme ve engellilerde psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme. |
İçerik: | Motor becerilerin gelişimsel yapısı, yaş ve engel seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir. Engellilerde psikomotor gelişim evrelerini açıklar. Engellilerde psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamada kullanır. Mesleki uygulamalarında engellilerde psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi. Engellilerde Psikomotor Gelişim ve Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Hareket beceri sınıflandırması | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Gelişim Kuram ve kuramcıları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Motor Gelişim Modelleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Doğum öncesinde ve doğum sonrasında büyüme ve gelişme | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Engellilerde Psikomotor Gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Engellilerde Psikomotor Gelişim Dönemleri (Refleksif ve ilkel hareketler dönemi) | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Engellilerde Psikomotor Gelişim Dönemleri (Temel ve Spor ile ilişkili hareketler dönemi) | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür tarama | Fiziksel ve Motor Uygunluk Yetileri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama | Algısal Motor Gelişim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama | Temel Motor Becerilerin Basamakları ve Gözlemleme Planları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür tarama | Engellilerde Motor Gelişim ve Benlik Karamı | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Engellilerde Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Grup Projelerinin Sunulması | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. 2000c. Okul öncesi eğitim 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 159 s. , İstanbul. |
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara. |
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
4 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
4 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
4 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
4 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |