Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY305 | İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR | 5 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMAİL DENİZ TAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; İşitme ve konuşma engeli olan bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin özellikleri, işitme ve konuşma engelinin nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, işitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik öğretim yöntemleri, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, işitme ve konuşma engelinin tanı, yoğun ve sürekli eğitim, işitme ve konuşma engeli olan çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, işitme ve konuşma engelinin bireylerin motor gelişimleri üzerine etkisi, işitme ve konuşma engelinin çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, işitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, işitme ve konuşma engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları, sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme ve konuşma engeli bireylerin egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar. |
İşitme ve konuşma engeli bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar. |
Dünyada ve Türkiye’de İşitme ve konuşma engeli bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar. |
İşitme ve konuşma engelli çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular. |
İşitme ve konuşma engelli bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin özellikleri, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İşitme ve konuşma engelinin nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İşitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik öğretim yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İşitme ve konuşma engelinin tanı, yoğun ve sürekli eğitim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İşitme ve konuşma engeli olan çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür taraması | İşitme ve konuşma engelinin bireylerin motor gelişimleri üzerine etkisi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
11 | Literatür taraması | İşitme ve konuşma engelinin çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | İşitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | İşitme ve konuşma engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul. |
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
4 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
3 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
1 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
1 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
2 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |