TR EN

ENGELLİLERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY302 ENGELLİLERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 6 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Engelli ve engelli spor dallarına ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
İçerik: Engelli bireylerde ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, engellilerde spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenci, Testler, ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkilere ilişkin bilgiye sahiptir
Ölçme hatalarını tanımlar.
Ölçme ve değerlendirme arasındaki farklılıkları ortaya koyar ve farklı ölçek türlerini tanımlar.
Engelli Branşlarında spor becerilerini (psikomotor davranışları), Bilişsel ve duyuşsal davranışları ölçmede kullanılan testleri tanımlar.
Engellilerde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili tüm bilgilere sahip olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanımlar,Engel Nedenleri,Engellilerin Sınıflandırılması, Dünyada ve Türkiyede Engelli durumu Anlatım,soru- cevap,tartışma
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi Anlatım,soru- cevap,tartışma
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Engellilerde Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi Anlatım,soru- cevap,tartışma
4 Literatür tarama Ölçmenin Anlamı Anlatım,soru- cevap,tartışma
5 Literatür tarama Ölçme ve Ölçekler Anlatım,soru- cevap,tartışma
6 Literatür tarama Ölçme Hatası Anlatım,soru- cevap,tartışma
7 Literatür tarama Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler Anlatım,soru- cevap,tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Ölçme Aracının Güvenirliği Anlatım,soru- cevap,tartışma
10 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Ölçme Aracının Geçerliği Anlatım,soru- cevap,tartışma
11 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Engelli Bireylerin Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım,soru- cevap,tartışma
12 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Engellilerde Bireysel Spor Branşlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Engellilerde Takım Sporları Branşlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özer,D.S. (2001). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor, Nobel yayınları, Ankara.
Özçelik, D. A. (2010). Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
5
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
1
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
1
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
2
4
Prepares exercise plans for different disability groups
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
4
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
3
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
3
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 2 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0