Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY308 | GÖRME ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR | 6 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencileri, görme engelli bireylerin engel seviyelerini belirleyerek egzersiz ve spor programlarının düzenlenmesini sağlayacak seviyeye getirmektir. Görme engelli bireylere uygulanacak spor pratiğinin metotları ve tekniklerini uygulayacak becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; görme engellilerde eğitim ile ilgili temel kavramlar, görme engelliler ile ilgili yasa ve yönetmelikler, görme engellilerin eğitim ortamları, görme engellilerin fiziksel, sosyal, ve psikolojik özellikleri, görme engelliler spor branşları ve spor dalı seçimi, görme engelliler antrenman programı düzenleme, ölçme ve değerlendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görme engeli olan bireylerin özelliklerini tanımlar. |
Görme engeli olan bireylerin spor eğitimi uygulamalarını açıklar. |
Görme engellilere özgü spor branşlarını açıklar. |
Görme engellilerde uygulanacak antrenman metotları ve günlük antrenman programı örneklerini açıklar ve yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Görme engellilerde spor eğitimi ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Video | Görme engelliler ile ilgili yasa ve yönetmelikler, görme engelli bireyleri tanılama. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Video | Görme engelli bireylerin eğitim ortamları. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Video | Görme engelli bireylerin fiziksel, sosyal ve psikolojik özellikleri. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde uygulanan spor branşları. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Video | Görme engelli spor branşlarındaki hedef gruplar ve spora etki eden faktörler. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde egzersiz ve sporun amaçları ve uygulama yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde egzersiz ve spor aracılığıyla rehabilitasyon. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde egzersiz ve spor dalı seçimi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Video | Görme engellileri spora yönlendirme ve egzersiz programı düzenleme. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde antrenman programı metotları ve günlük çalışma programı. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Video | Görme engellilerde antrenman programı metotları ve günlük çalışma programı. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Video | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Video | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özkatar Kaya, E. (2019). Görme Engellilerde Eğitim ve Spor. Gazi Kitabevi, Ankara. |
Kaya, N., Atalay Gürol N. (2016). Engellilerde Spor ve Sınıflandırma. Gazi Kitabevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
3 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
4 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
4 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |