Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY310 | ENGELLİLERDE SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASI VE İŞLETMECİLİĞİ | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; engelli bireylerin sportif faaliyetlerini sürdürebilmeleri adına faaliyet gösterecekleri tesislerin ve alanların kullanılabilir bir düzeyde planlanmasını ve işletmeciliğinin yapılmasını hedeflemektedir. |
İçerik: | Ders İçeriği; engellilerde spor tesisi kullanıma ilişkin kavramlar, tesis özellikleri, sınıflandırılması, tesis yönetimi ve yöneticiliği, spor tesislerinin tarihsel süreçleri, tesis pazarlaması, tesis kullanımına ve özel durumlara göre planlamaların yapılması, uygulanması gereken standartlar, tesis organizasyonlarının programlanması ve engelli bireylerin kullanımına özel örnekler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde tesis kullanımına ait kavramları öğrenir. |
Spor tesislerinin kullanımı, özelliklerini, sınıflandırılmasını, standartları bilir. |
Spor tesislerinin yönetim ve işletmeciliğini kavrar. |
Spor tesislerinin planlanma, programlama ve organizasyon faaliyetlerinin öğrenir |
Engelli bireylere özel tesislerin kurulumu, yönetilmesi ve işletmeciliğini örneklerle öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Engellilerde spor tesisi kullanımına ilişkin genel kavramlar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisleri ve özellikleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesislerinin sınıflandırılması | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisi işletmesi ve spor tesisleri yöneticiliği | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesislerinin tarihsel süreçte gelişimi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesis işletmelerinin amaçları, kuruluş nedenleri ve kuruluş aşamaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesislerinin yönetimsel süreçleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisi ve işletmelerinde pazarlama | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisi ve işletmelerinde planlama | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisi ve işletmelerinde planlama uygulamaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesisi ve işletmelerinde organizasyon | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Yapılarda engelliler için uyulması gereken standartlar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Engelli bireyler İçin spor tesislerinde yapılması gerekenler | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Spor tesislerinin engellilerin kullanımı için örnek tasarımlar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Katırcı, H. (2012). Spor Tesis İşletmesi ve Saha Malzeme Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. |
Aksoy, Y. (2020). Spor Tesislerinde Çağdaş İşletmecilik Anlayışı ve Uygulamaları. Akademisyen Kitabevi, Ankara |
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
5 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
5 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
5 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
5 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |