TR EN

ENGELLİLERDE SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASI VE İŞLETMECİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY310 ENGELLİLERDE SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASI VE İŞLETMECİLİĞİ 6 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; engelli bireylerin sportif faaliyetlerini sürdürebilmeleri adına faaliyet gösterecekleri tesislerin ve alanların kullanılabilir bir düzeyde planlanmasını ve işletmeciliğinin yapılmasını hedeflemektedir.
İçerik: Ders İçeriği; engellilerde spor tesisi kullanıma ilişkin kavramlar, tesis özellikleri, sınıflandırılması, tesis yönetimi ve yöneticiliği, spor tesislerinin tarihsel süreçleri, tesis pazarlaması, tesis kullanımına ve özel durumlara göre planlamaların yapılması, uygulanması gereken standartlar, tesis organizasyonlarının programlanması ve engelli bireylerin kullanımına özel örnekler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde tesis kullanımına ait kavramları öğrenir.
Spor tesislerinin kullanımı, özelliklerini, sınıflandırılmasını, standartları bilir.
Spor tesislerinin yönetim ve işletmeciliğini kavrar.
Spor tesislerinin planlanma, programlama ve organizasyon faaliyetlerinin öğrenir
Engelli bireylere özel tesislerin kurulumu, yönetilmesi ve işletmeciliğini örneklerle öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Engellilerde spor tesisi kullanımına ilişkin genel kavramlar Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
2 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisleri ve özellikleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
3 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesislerinin sınıflandırılması Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
4 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisi işletmesi ve spor tesisleri yöneticiliği Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesislerinin tarihsel süreçte gelişimi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesis işletmelerinin amaçları, kuruluş nedenleri ve kuruluş aşamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesislerinin yönetimsel süreçleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisi ve işletmelerinde pazarlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisi ve işletmelerinde planlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisi ve işletmelerinde planlama uygulamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesisi ve işletmelerinde organizasyon Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Yapılarda engelliler için uyulması gereken standartlar Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Engelli bireyler İçin spor tesislerinde yapılması gerekenler Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Spor tesislerinin engellilerin kullanımı için örnek tasarımlar Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Katırcı, H. (2012). Spor Tesis İşletmesi ve Saha Malzeme Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
Aksoy, Y. (2020). Spor Tesislerinde Çağdaş İşletmecilik Anlayışı ve Uygulamaları. Akademisyen Kitabevi, Ankara
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
5
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
5
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
5
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
5
4
Prepares exercise plans for different disability groups
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
5
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
5
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
5
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0