Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY403 | ALAN UYGULAMASI I | 7 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, engellilere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygulama, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama ve egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanımı, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi, staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi, performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama, staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde egzersiz faaliyetleri ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar. |
Tesis kullanımının planlaması ve malzeme kullanımı ile ilgili uygulamaları açıklar. |
Engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili çalışmaları yürütür. |
Engelli bireylere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanıma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
2 | Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
3 | Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
4 | Gözlem raporu hazırlama, branşa özgü malzemeleri ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
5 | Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
6 | Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
7 | Performans ölçüm protokollerini inceleme | Engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Staj dosyası raporunun hazırlanması | Staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
10 | Toplantı organizasyonu ile ilgili ön hazırlık çalışmaları | Performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
11 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
12 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
13 | Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme | Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
14 | Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme | Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
15 | Gözlem raporu hazırlama | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
4 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
4 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
5 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
5 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |