TR EN

ALAN UYGULAMASI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY403 ALAN UYGULAMASI I 7 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. TANER ATASOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, engellilere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygulama, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama ve egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanımı, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi, staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi, performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama, staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde egzersiz faaliyetleri ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar.
Tesis kullanımının planlaması ve malzeme kullanımı ile ilgili uygulamaları açıklar.
Engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili çalışmaları yürütür.
Engelli bireylere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama, branşa özgü malzemeleri ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
6 Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
7 Performans ölçüm protokollerini inceleme Engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Staj dosyası raporunun hazırlanması Staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
10 Toplantı organizasyonu ile ilgili ön hazırlık çalışmaları Performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
11 Gözlem raporu hazırlama Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
12 Gözlem raporu hazırlama Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
13 Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
14 Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
15 Gözlem raporu hazırlama Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
4
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
4
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
5
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
5
4
Prepares exercise plans for different disability groups
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
4
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
4
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
4
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0