Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY207 | ENGELLİ BİREYLER VE TOPLUMA HİZMET | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türkiye'de ve Dünyada engellilere verilen hizmetler ve engellilere yönelik sosyal hizmet müdahalesi konularında bir anlayış geliştirmektir. |
İçerik: | Bu ders; Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel Türleri ,Engelliliğe İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar ,Engelliliğin Aile Üzerindeki Etkileri ,Engellilik Ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal Tutumlar ,Engelli Hakları ,Engelli Bireylerin Sorun Ve Gereksinimleri ,Engelliliğe İlişkin Ulusal Ve Uluslararası Mevzuat ,Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri Ve Sosyal Hizmetler,Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım Ve Hizmetler ,Rehabilitasyon Hizmetinde Ekip Çalışması ,Rehabilitasyon Hizmetinde Ekip Çalışması ,Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamaları ,Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamaları ,Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamalar ; konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engelliliğe ilişkin temel kavramları tanımlar ve engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar. |
Engelliliğe İlişkin Kuramsal Yaklaşımları Sınıflandırabilecektir. |
Engelliliğin Ailedeki Ve Toplumdaki Etkilerini Tartışabilecektir. |
Engelli Hakları İle Engelli Bireylerin Sorun Ve Gereksinimlerini Tartışabilecektir. |
Engelliliğe İlişkin Ulusal Ve Uluslararası Mevzuatı Açıklar. |
Rehabilitasyon Hizmetinde Ekip Çalışmasını Uygulayabilecektir. |
Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım Ve Hizmetleri Sınıflandırabilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | PPT Dosyası, Video | Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel Türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
2 | PPT Dosyası, Video | Engelliliğe İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
3 | PPT Dosyası, Video | Engelliliğin Aile Üzerindeki Etkileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
4 | PPT Dosyası, Video | Engellilik Ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal Tutumlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
5 | PPT Dosyası, Video | Engelli Hakları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
6 | PPT Dosyası, Video | Engelli Bireylerin Sorun Ve Gereksinimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
7 | PPT Dosyası, Video | Engelliliğe İlişkin Ulusal Ve Uluslararası Mevzuat | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri Ve Sosyal Hizmetler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
10 | PPT Dosyası, Video | Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım Ve Hizmetler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
11 | PPT Dosyası, Video | Rehabilitasyon Hizmetinde Ekip Çalışması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
12 | PPT Dosyası, Video | Rehabilitasyon Hizmetinde Ekip Çalışması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | PPT Dosyası, Video | Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | PPT Dosyası, Video | Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | PPT Dosyası, Video | Engelliler Ve Sosyal Hizmet Uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
- Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 |
- Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002 |
- Engelli Bakımı, Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi |
- Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. Cilt: 2, Sayı: 1, Ankara, 2002. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
4 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
4 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
4 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |