Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY407 | ENGELLİLERDE SPORCU VE AİLE DANIŞMANLIĞI | 7 | 2 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemelerle tüm engelli grupları ile Beden Eğitimi ve Spor çalışmaları yapabilme seviyesine gelebilme. Engelli Bireylerin ailelerine danışmanlık hizmeti anlatabilme ve danışmanlık hizmeti sunabilme. |
İçerik: | Türkiyede özel eğitim, kaynaştırma eğitimi, engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi, sporda özel eğitim, engellilerin yapabilecekleri sporlar, oyunla eğitim, spor eğitiminde eğitmeninin dikkat etmesi gereken kurallar, bireysel beden eğitimi programı, zihinsel engelli, görme engelli, işitme engelli, bedensel engelli, yaygın gelişim bozukluklarına sahip grupların özellikleri ve eğitimleri beden eğitimi ve sporun rolü-önemi ve Engelli bireylerin ailerine danışmanlık hizmetinin önemi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler engelli bireylerle ilgili yeterli bilgi ve kazanımlar elde eder. |
Engellilerde spor projeleri hazırlamayı öğrenir. |
Engelli Bireylerin ailerine danışmanlık yapmayı öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engelliler ve engellilik ile ilgili yazıların okunması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engelli Bireylerin Ailelerine danışmanlık yapılması üzerine ilişkin eğitim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Engellilere uygun spor seçiminde dikkat edilecek konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
10 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin sportif aktivitelerinde uygulamasında dikkat edilecek konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
11 | Ppt sunum hazırlama | Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar,yarışma organizasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
12 | Ppt sunum hazırlama | Engelli bireylerin Spor müsabakası ve Yarışma kuralları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin hukuki zeminde nasıl korunabileceği üzerine eğitim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin haklarının öğretiminde ailenin rolünün anlatılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Genel tekrar yapılır. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bakış, G. B. (2013). Aile Danışmanlığı. |
Yusuf, G. E. N. Ç. (2016). Engellilerin sosyal sorunlari ve beklentileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, (35/2). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
5 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
3 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
3 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |