Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY204 | SPOR BİLİMLERİNDE ARŞ. YÖNTEM. | 4 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere, spor alanında yapılan bilimsel araştırmaları inceleme ve araştırma sonuçlarını yorumla becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilim ve bilimle ilgili temel kavramlar, literatür tarama teknikleri, araştırma süreç ve yöntemleri, veri toplama yöntemleri, evren ve örneklem, bilimsel araştırmaları özetleme yorumlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilim ve araştırma yöntemi ile ilgili temel bilgi ve kavramları tanımlar ve açıklar. |
Sporda bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır ve ayırt eder. |
Bilimsel araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade eder. |
Araştırma yöntem ve tekniklerine uygun veri toplama/bilgi edinme yollarını seçer. |
Spor alanında yapılan bilimsel araştırmaları inceler ve araştırma sonuçlarını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve tanımlar. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
2 | Kitap okuma | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel araştırmaların sınıflandırılması ve karşılaştırılması. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel araştırmalar içerinde yer alan araştırma modellerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | literatür tarama makale örnekleri | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nicel araştırmalar içerinde yer alan araştırma modellerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | literatür tarama makale örnekleri | Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerinde tercih edilen araştırma yöntemlerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi | Bilimsel araştırma değişken türleri (bağımlı, bağımsız, düzenleyici, kontrol ve ara) değişkenlerin örneklerle incelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
7 | literatür tarama makale örnekleri | LİTERATÜR TARAMASI Bilimsel bilgiye erişim yollarının anlatılması uygulamalı olarak veri tabanlarında (makale, tez vb) bilimsel çalışma tarama. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarının (Konu seçimi, amaç, önem, problem ve alt problem, hipotez, sınırlılık ve varsayım) incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
11 | literatür tarama makale örnekleri | Bilimsel çalışmalarda Evren (Hedef evren ulaşılabilir evren) ve örnekleme yöntemlerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Veri toplama yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | literatür tarama makale örnekleri | Kaynak gösterim teknikleri (APA 6) Doğrudan ve dolaylı yoldan yapılan alıntıların gösterimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi Tez ve makale örnekleri | Tez veya makale örnekleri üzerinden araştırma yöntemlerinin, değişkenlerin, veri toplama tekniklerinin ve araştırma bulgularının değerlendirilmesi yorumlanması ve tartışılması. Öğrenci Sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
15 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi Tez ve makale örnekleri | Tez veya makale örnekleri üzerinden araştırma yöntemlerinin, değişkenlerin, veri toplama tekniklerinin ve araştırma bulgularının değerlendirilmesi yorumlanması ve tartışılması. Öğrenci Sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma Sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
Demirel, Ö., Kaya, Z. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş, 2007 Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
Alpar, R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. Nobel Yatın Dağıtım, Ankara. |
Tanrıöğen, A. (2014). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Anı Yayın Evi. Ankara. |
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
||||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
||||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
||||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
||||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
||||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
||||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
||||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |