Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
COE306 | TALENT SELECTION AND PRINCIPLES IN SPORTS | 6 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yetenek seçimini belirlemek için kullanılan testleri uygulama, testlerden elde edilen verilerin sonuçlarını değerlendirme ve bireyleri uygun spor branşlarına yönlendirmek için yetenek seçimi yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği; Yetenek seçimi genel kavramları, yetenek seçimi ilkeleri, yetenek tipleri, yetenekli sporcuların özellikleri, yetenek seçimi için ön şartlar, sportif oyunlarda yetenek seçimi ve ilkeleri, yetenek seçimi metotları ve yetenek seçiminde kullanılan testler konularını kapsamaktadır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yetenekli sporcuların özelliklerini açıklar . |
Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimini belirlemek için kullanılan testleri uygular . |
Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçiminde kullanılan testlerden elde edilen verileri inceler (examine) ve sonuçlarını değerlendirir . |
Yapısal ve psiko-sosyal özelliklerini göz önünde bulundurarak, çocukları ve gençleri uygun spor branşlarına yönlendirmek için yetenek seçimi yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sporsal yetenek kavramı, Yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçimi ilkeleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek türleri (kondisyonel ve koordinatif) ve özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçimi modelleri (farklı ülkelerinin ve araştırmacılarının modelleri) | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek eğitiminde birey ve kurumlara düşen görevler | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenekli sporcunun özellikleri (yetenek seçiminde dikkat edilmesi gerekenler) | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçiminde test seçme kriterleri ve veri elde etme yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçiminde kullanılan testlerin verilerinin hesaplanması ve raporlandırılması | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Eurofit test bataryası ve normları; esneklik, sürat dayanıklılık ve kuvvet özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Motor (güç, kuvvet, dayanıklılık vb.) becerilerinin testleri ve normları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Koordinatif becerilerinin (koordinasyon, çeviklik, hareketlilik, denge vb.) becerilerinin testleri ve normları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçim ilkeleri ve özgü testler | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimi ve yönlendirme | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
15 | Testlerin incelenmesi | Çocuklara ve gençlere yönelik yetenek seçimi ve spor branşlarına yönlendirme; proje hazırlama | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oral, O., Savucu, Y. ve Bakan, K. (2006). Fiziksel Uygunluk ve Yetenek Seçimi, Ergun Yayınevi, İstanbul. |
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Seçimi ve Performans Testleri. Nobel Yayınevi, İstanbul. |
Müniroğlu, R.S. ve Özen, G. (2017). Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme. Akademisyen Yayınevi, Ankara. |
Liddle, T.L. ve Yorke, L. (2005).Why Motor Skills Matter : Improve Your Child's Physical Development to Enhance Learning and Self-Esteem. McGraw-Hill, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
|
4 | |||||
3 |
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
|
4 | |||||
4 |
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
|
2 | |||||
5 |
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
|
2 | |||||
3 |
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
2 | |||||
2 |
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
3 | |||||
4 |
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |