Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATA201 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I | 3 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, Türk milletini çağdaş uygarlık düzeyine çıkarma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği devrimler ile bağımsızlığın kazanıldığı Milli Mücadele'nin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel kavram bilgisi çerçevesinde Osmanlı Devleti ve çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve işgaller, Milli Mücadele Hareketi'nin doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türk İnkılabına yol açan tarihsel ve düşünsel süreçleri birbiriyle ilişkilendirir. |
Türk İnkılabına yön vermiş hadiseleri ve kişilerin yaptıklarını tanımlar. |
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinde belirgin olmuş faktörleri listeler. |
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda önemli sayılan kişi, olay, tarihleri hatırlayıp aktarır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Litaratür Tarama | İnkılâp Tarihine Giriş, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, Temel Kavramlar, Türk İnkılâbının Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 1-4; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 1-2 | Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler(Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı Dış Sebepler(XVII. ve XIX. Yüzyıl)) | Anlatım, Tartışma |
3 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 1-4; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 1-2 | Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler(Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı İç Sebepler (XVII ve XIX. Yüzyıl)) | Anlatım, Tartışma |
4 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 1-4; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 1-2 | XVIII. - XIX. Yüzyıl’da Osmanlı Devleti’nde Yenilik Hareketleri (III. Selim II. Mahmut Islahatları) Tanzimat - Islahat Fermanları, I. Meşrutiyet – Kanuni Esasi, Seminer | Anlatım, Tartışma |
5 | Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Bölüm 1 | Osmanlı Devletini Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları, XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu, II. Meşrutiyet, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları | Anlatım, Tartışma |
6 | Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi, Bölüm 3-4 | I.Dünya Savaşı | Anlatım, Tartışma |
7 | Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Bölüm 1 | Mondros Ateşkes Antlaşması ve Önemi, Mondros Ateşkes Antlaşması sonrası Kurulan Cemiyetler, İzmir’in İşgali | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi, Bölüm 3-4 | Kongreler Dönemi(M. Kemal'in İstanbul’daki Faaliyetleri Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı, Genelgeler – Kongreler) | Anlatım, Tartışma |
10 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 5; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 1-2 | Amasya Görüşmesi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misakı Milli, İstanbul’un İşgali | Anlatım, Tartışma |
11 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 5; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 3; Zürcher, Bölüm 2 | TBMM’nin Açılması, TBMM'ye Karşı Tepkiler, Sevr Antlaşması, Seminer | Anlatım, Tartışma |
12 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 5; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 4-5; Zürcher, Bölüm 2 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler(Doğu Cephesi, Güney Cephesi) | Anlatım, Tartışma |
13 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 5; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 5; Zürcher, Bölüm 2 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler(I. İnönü Savaşı ve Sonuçları, II. İnönü Savaşı, Kütahya-Eskişehir Savaşları) | Anlatım, Tartışma |
14 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 7; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 6; Zürcher, Bölüm 2 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler(Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz) | Anlatım, Tartışma |
15 | Barut, Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri Bölüm 8; Eroğlu, Türk İnkılap Tarihi Bölüm 7; Zürcher, Bölüm 2 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler(Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz) | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Barut, M. (2008). Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri. İstanbul: DER Yayınları. |
Zürcher, E. J. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. |
Eroğlu, H. (1982). Türk İnkılap Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the concepts of recreation area
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
|
2 | |||||
2 |
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
|
2 | |||||
2 |
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
|
2 | |||||
3 |
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
|
4 | |||||
4 |
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
|
3 | |||||
2 |
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
|
2 | |||||
2 |
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
|
3 | |||||
2 |
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
|
4 | |||||
3 |
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 51 |
Genel Toplam | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |