Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY321 | SERBEST ZAMAN VE REKREASYON YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT ULUKAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, İşbirliğine dayalı ekip çalımaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenleyebilecek ve Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceleyebilecek bilgiyi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar, Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını, Organizasyon Modellemeleri, Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar, AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri, Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri, Rekreatif Faaliyetler Açık Alan, Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon, Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme, Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama, Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama, Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyon ve serbest zamana ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları arasındaki farkı açıklar. |
Açıkhava ve kapalı alanlarda uygulanan rekreaktif etkinlik modellemelerini açıklar. |
Dünyada ve Türkiyede uygulanan rekreasyonel etkinlikler arasındaki farklılıkları tartışır. |
İşbirliğine dayalı ekip çalışmaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenler. |
Farklı kültür ve coğrafyalarda uygulanan Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar | Anlatım Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını inceleme ve litaratür bilgi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Organizasyon Modellemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
7 | Literatür tarama | Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Açık alanda uygulanan Rekreatif Faaliyetler | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Video İzleme | Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim |
11 | Konu ile İlgili Etkinlik Modülleri | Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, uygulama çalışması |
12 | Video İzleme | Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, grup çalışması |
13 | Video İzleme, literatür tarama | Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | video İzleme, literatür tarama | Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel ve Grup Çalışması |
15 | Sunum hazırlama | Öğrenci Sunumları | Bireysel ve Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the concepts of recreation area
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
|
4 | |||||
2 |
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
|
5 | |||||
2 |
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
|
4 | |||||
2 |
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
|
5 | |||||
3 |
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
|
5 | |||||
4 |
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
|
5 | |||||
2 |
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
|
5 | |||||
2 |
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
|
4 | |||||
3 |
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |