TR EN

SERBEST ZAMAN VE REKREASYON YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY321 SERBEST ZAMAN VE REKREASYON YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT ULUKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, İşbirliğine dayalı ekip çalımaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenleyebilecek ve Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceleyebilecek bilgiyi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar, Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını, Organizasyon Modellemeleri, Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar, AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri, Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri, Rekreatif Faaliyetler Açık Alan, Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon, Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme, Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama, Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama, Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyon ve serbest zamana ilişkin temel kavramları tanımlar.
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları arasındaki farkı açıklar.
Açıkhava ve kapalı alanlarda uygulanan rekreaktif etkinlik modellemelerini açıklar.
Dünyada ve Türkiyede uygulanan rekreasyonel etkinlikler arasındaki farklılıkları tartışır.
İşbirliğine dayalı ekip çalışmaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenler.
Farklı kültür ve coğrafyalarda uygulanan Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar Anlatım Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını inceleme ve litaratür bilgi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Organizasyon Modellemeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
7 Literatür tarama Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Açık alanda uygulanan Rekreatif Faaliyetler Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Video İzleme Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim
11 Konu ile İlgili Etkinlik Modülleri Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, uygulama çalışması
12 Video İzleme Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, grup çalışması
13 Video İzleme, literatür tarama Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
14 video İzleme, literatür tarama Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel ve Grup Çalışması
15 Sunum hazırlama Öğrenci Sunumları Bireysel ve Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi.
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
4
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
5
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
4
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
5
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
5
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
5
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
4
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
5
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
4
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0