Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY421 | REKREASYONDA ÖRNEK ETİK ANALİZ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TEKMİL SEZEN SOYAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi tekniklerini kullanabilecek ve örnek olay analizlerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, rekreasyon alanında iş etiğini örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyon alanında uygulanan örnek olay analizinin önemini açıklar |
Rekreasyon çalışma alanlarında kullanılan Workshop ve beyin fırtınası tekniklerini uygular |
3Rekreasyon çalışma alanlarında karşılaşılacak olası problemleri yansıtan örnek olay kurgusu oluşturur |
Rekreasyon alanında kullanılan Örnek olay analizi tekniklerini kullanır |
Rekreasyon alanına ait örnek olay analizlerini inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. İş etiğine giriş ve temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Etik değerlere verilen önem ve uyum, İşletmelerde etiğin önemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay analizi yöntemi kavramı, önemi ve amacı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Örnek olay basamakları ve örneklendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçim çalışmaları ve uygulanır hale getirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
10 | Konu ile ilgili örnek olay inceleme | Rekreasyon çalışma alanlarında Workshop tekniği ve uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Konu ile ilgili örnek olay inceleme | Rekreasyon çalışma alanlarında Beyin Fırtınası tekniği ve uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
12 | Konu ile ilgili video izleme | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışma |
13 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma Yöntemi ve grup çalışması |
14 | Köşe yazısı okuma ve özet çıkarma | Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, örnek olay analizi ve grup çalışmaları |
15 | Konu ile ilgili kampanya araştırmaları | Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serarslan, M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. Morpa Yayınevi, İstanbul |
Drucker, P. ve Maciariello, J. (2012). Yönetim Örnek Vakalar, Optimist Yayınevi, İstanbul |
Serarslan, M. (2006). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Yayınevi, İstanbul |
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım, İstanbul |
Meryem AKOĞLAN KOZAK, H., NERGİZ, Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, 2012. Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2012 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the concepts of recreation area
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
|
4 | |||||
2 |
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
|
5 | |||||
2 |
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
|
5 | |||||
2 |
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
|
5 | |||||
3 |
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
|
5 | |||||
4 |
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
|
5 | |||||
2 |
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
|
5 | |||||
2 |
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
|
5 | |||||
3 |
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |