TR EN

TİCARİ REKREASYON VE TURİZM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY118 TİCARİ REKREASYON VE TURİZM 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere; Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramları arasındaki ilişkinin, ticari rekreasyon üzerindeki etkilerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği ticaret ve rekreasyon ilişkisi, ticari rekreasyonda temel ilkeler, boş zaman kavramı ve rekreasyon kavramı, boş zamanın anlamı ve çeşitli yaklaşımlar, rekreasyon ve boş zaman bütünlüğü, sosyal bir kurum olarak rekreasyon, turizm kavramı özellikleri tarihsel süreç, turizm davranışı, turizm gelişimine etki eden unsurlar, turizm türlerinin sınıflandırılması, turizmin ekonomik sosyal ve fiziksel etkileri, boş zaman rekreasyon ve turizm ilişkisi konularını kapsamaktadır

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ticari rekreasyon ve turizme ilişkin genel kavramları tanımlar
Ticaret ve rekreasyon kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar
Turizmin gelişimine etki eden unsurları açıklar
Turizmin ekonomik, sosyal ve fiziksel etkilerini inceler
Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramları arasındaki ilişkinin, ticari rekreasyon üzerindeki etkilerini inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Dersin işleyişi hakkında genel açıklamalar ve dersler ile ilgili genel kavramlar Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
2 Yazılı kaynak tarama Ticaret ve rekreasyon ilişkisi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ticari rekreasyonda temel ilkeler Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Boş zaman kavramı ve rekreasyon kavramı Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
5 Literatür tarama ve sunum hazırlama Boş zamanın anlamı ve çeşitli yaklaşımlar, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
6 Literatür tarama ve sunum hazırlama Rekreasyon ve Boş zaman bütünlüğü, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
7 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sosyal bir kurum olarak rekreasyon, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuya ilişkin kitap okuma Vize sınavına hazırlık, genel tekrar Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Turizm kavramı özellikleri tarihsel süreç, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Turizm davranışı, öğrenci sunumlarının Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Turizm gelişimine etki eden unsurlar, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Turizm türlerinin sınıflandırılması, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Turizmin ekonomik sosyal ve fiziksel etkileri, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Boş zaman, rekreasyon ve turizm ilişkisi, öğrenci sunumları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi. Detay Yayıncılık, Ankara
Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitapevi, Ankara
Kraus, R. (2008). Recretion And Leisure İn Modern Society. Jones And Bartlett Publishers, USA
Köroğlu, Ö. (2015). Turizmin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması. Grafiker, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
4
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
5
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
4
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
5
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
5
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
5
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
5
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
5
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
5
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 4 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 3 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0