Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY120 | SPOR VE SERBEST ZAMAN SOSYOLOJİSİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sporda sosyalleşme, toplumsal ilişkiler, serbest zaman faaliyetlerindeki sapma ve şiddet konularına yönelik örnek olay çalışması yapabilecek düzeye getirmek. |
İçerik: | Sosyolojinin Tanımını ve konusunu açıklayarak, serbest zaman sosyolojisinin doğuşu tarihsel kronolojik gelişimi Olimpiyat oyunlarının sosyolojik etkisi, Toplumun Tanımı, Toplum ve Spor, Sosyolojik açıdan Aile ve Spor, Sosyolojik açıdan Kültür ve Spor, Spor ve Sosyalleşme, Sportif faaliyetlerdeki sapma, şiddet konuları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyolojinin temel kavram ve kuramları tanımlar. (1) (describe) |
Sporun serbest zaman faaliyetlerinde kazanımlarının her bir unsurunu açıklar (1) (describe) |
Sosyolojik açıdan spor ve serbest zaman aile, kültür, eğitim ve siyaset kavramlarına etkilerini tartışır. (discuss) (2) |
Spor ve Serbest zamanda sosyalleşme ve toplumsal ilişkiler ile ilgili bir olayı örnekleyerek açıklar (illustrate) (3) |
Sportif ve Serbest zaman faaliyetlerindeki sapma, şiddet konusuna yönelik örnek çalışması yapar (make) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | ppt dosyası | Sosyolojinin Tanımı ve Konusu Sosyolojinin Doğuşu Sosyoloji Biliminin Temel Özellikleri Sosyoloji Biliminin Temel Amaçları Toplumsal Olay ve Olgu | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
2 | ppt dosyası ve video | Serbest zaman ve Sporun Tanımı ve Olimpiyat Oyunlarının tarihi gelişimi | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
3 | ppt dosyası ve video | İlk çağda Türklerde, Osmanlı Devletinde spor ve serbest zaman | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
4 | ppt dosyası | Cumhuriyet dönemi spor, Toplumun Tanımı, Toplum ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
5 | ppt dosyası | Sosyolojik açıdan Aile ve Spor Serbest zaman | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
6 | ppt dosyası | Sosyolojik açıdan Eğitim ve Spor Serbest zaman | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
7 | ppt dosyası | Sosyolojik açıdan Kültür ve Spor Serbest zaman | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | ppt dosyası video | Serbest zaman ve Spor | Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma |
10 | ppt dosyası | Sporun faydaları ve kazanımları: Özgüven, sosyal saygı, planlı çalışma mesleki sorumluluk, ekonomik kazanç vb. | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
11 | ppt dosyası | Serbest zaman Spor, politika ve siyaset ilişkisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
12 | ppt dosyası | Serbest zaman Sportif faaliyetlerin Gelişmesinde Sosyal Çevre ve İrsiyet Faktörleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
13 | ppt dosyası | Sosyalleşme, Sosyalleşmenin Aşamaları Spor ve Sosyalleşme, Örnek olay çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
14 | ppt dosyası | Spor Taraftarlar, Sapma şiddet - (öğrenciler tarafından herhangi bir spor organizasyonunda tarafların sosyolojik açıdan pratikte gözlem ve analizinin yapılması) | Anlatım, soru cevap ve tartışma, olay yerinde inceleme çalışmaları |
15 | ppt dosyası | Sportif ve Regreatif faaliyetlerdeki sapma, şiddet konusuna ve sporda sosyalleşme konusuna yönelik örnek olay çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yetim, A.A. (2015). Spor Sosyolojisi. Berikan Yayınevi, Ankara. |
Dever, A. (2015). Spor Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Doğal, B. (2007). Spor Sosyolojisi Ve Uygulamalı Spor Sosyolojisine Giriş. Nobel Yayın, İstanbul. |
Coakley, J. ve Hill, M.G. (2011). Sport in Society. Yay, USA. |
Ejder, O, (2013) Zamanı Doğru Değerlendirme Endülüjans İçerik Hizmetleri, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the concepts of recreation area
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
|
5 | |||||
2 |
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
|
4 | |||||
2 |
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
|
4 | |||||
2 |
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
|
5 | |||||
3 |
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
|
4 | |||||
4 |
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
|
5 | |||||
2 |
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
|
4 | |||||
2 |
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
|
5 | |||||
3 |
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |