TR EN

REKREASYONDA ARAŞTIRMALAR VE GÜNCEL GELİŞMELER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY416 REKREASYONDA ARAŞTIRMALAR VE GÜNCEL GELİŞMELER 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon alanında ele alınan çeşitli konulardaki güncel uygulama ve araştırmalar ile Dünyada ve Türkiye’deki kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; etnik gruplar ve serbest zaman, pozitif ayrımcılık ve serbest zaman, kadın ve serbest zaman, feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi, engelliler ve terapi rekreasyonu, herkes için rekreasyon, rekreasyon ve alternatif turizm, rekreasyonda girişimcilik, halk ve kamu rekreasyonu, Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Serbest zaman ve rekreasyona ilişkin kavramları tanımlar
Farklı özelliklere sahip gruplar için uygulanan rekreasyonel etkinliklerin önemini açıklar
Türkiye’de uygulanan yeni ve güncel rekreasyon aktivitelerini, toplumun ihtiyaçlarını dikkate alarak tartışır.
Dünyada ve Türkiye’de uygulanan kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceler
Rekreasyon alanındaki güncel uygulamaları ve araştırmaları inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili makale okuma Etnik gruplar ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Pozitif ayrımcılık ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili video izleme Kadın ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma Feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili makale okuma Engelliler ve terapi rekreasyonu Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Herkes için rekreasyon Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyon ve alternatif turizm Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Literatür taraması Rekreasyonda girişimcilik Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Literatür taraması Halk ve kamu rekreasyonu Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür taraması Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Sunum hazırlama Ödev sunumları ve sınava hazırlık Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Doytcheva, M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, 3. Baskı, (çev: Tuba Akıncılar Onmuş). İstanbul.
Baysaling, Ö. ve Uğur, E. (2002) Herkes İçin Spor: Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpress Basım ve Yayım. İstanbul.
Ardahan, F. ve ark. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık. Ankara.
Kelly, J.R. (1989). Leisure. Prentice-Hall, Second Edition. New Jersey.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
5
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
2
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
3
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
2
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
3
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
4
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
2
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
4
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
3
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0