Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY111 | İLETİŞİME GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | iletişimin temel ilkeleri doğrultusunda öğrencilerin becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlamaktadır. Kişilerarası, küçük insan gruplarının, kurumsal anlamda, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belirlenen kavramları incelemeyi hedefler. Öğrencilerin iletişim kavramının ana prensiplerini anlaması ve uygulamasına yönelik genel bir görüş kazanması ve iletişim bilimine dair kuram ve terminoloji hakkında üst düzey bir bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim bilimleri alanında araştırma yapabilme becerisi kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | ; İletişimin tanımının yapılması, iletişim sürecinin temel yapış ve unsurlarının belirlenmesi temel iletişim modelleri, ve iletişim türleri,iletişimin bağlamları,Kişiler arası iletişim: Sözlü İletişim ve dinleme kavramı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramının ne anlama geldiğini tanımlar. |
Temel iletişim modellerini analiz eder ve karşılaştırır. |
İletişim türleriyle ilgili örnekler verir. |
İletişim türlerini karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş: dersin amaçları, öğrencilerin beklentilerinin ve dersin işlenişinin konuşulması ve iletişim kavramının tanımlanması | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | İletişim sürecine giriş: kavramlar ve temel iletişim modellerinin tartışılması | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | İletişimin bağlamları | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Kişiler arası iletişim: Sözlü İletişim ve dinleme kavramı | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Uygulama 1 (Küçük grup): aktif dinleme ve sözlü iletişim | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Sözsüz iletişim & kültürler arası iletişim | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Uygulama 2 (Küçük grup): sözsüz iletişim | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Küçük gruplarda iletişim | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Örgütsel iletişim | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Uygulama 3 (Küçük grup): empati | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Kamusal iletişim & kitle iletişimi | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Uygulama 4 (Küçük grup): kamusal | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Araştırma sunumları | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Genel tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baraceros, L. (2005).Communication Skills 1: Improving Study and Thinking Skills |
Güngör, N. (2011). İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi |
İletişim bilimlerine giriş notları – Hz. Dr. Şebnem Gürsoy Ulusoy |
Tubbs, S. L. & Moss, S. (2010). Human Communication: Principles and Contexts. New York: Mc-Graw Hill |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
0 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
4 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
4 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
3 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
5 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
4 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
3 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
3 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |