Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY219 | UYGULAMALI GRAFİK TASARIMA GİRİŞ | 3 | 5 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ONUR TÜRKER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, yeni bir doküman oluşturma, vektör tabanlı programlar, çizim araçları, fırça teknikleri, paneller, görünüm konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grafik tasarım unsurlarının temel mantığını açıklar. |
Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi tartışır. |
İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri değerlendirir. |
Grafik tasarım unsurlarını kullanarak proje tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yeni bir doküman oluşturma. | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Vektör tabanlı programların (Adobe illustrator ve FreeHand) temelleri. | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Temel kavramlar ve seçim mantığı. | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Çizim araçları | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Çizim araçları II. | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Grup ve katman mantığı. | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Metin özellikleri. | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Genel Tekrar | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Renkler ve desenlerle çalışmak. | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Resimlerle çalışmak. | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Objeleri ölçülendirmek. | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Paneller. | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Dosya işlemleri. | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Görünüm | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kınık, M. (2015). Grafik Tasarım & Üretim Teknolojileri. İstanbul: Asil Yayınları. |
Kus, M. (2009). Graphic Design Books, London. |
Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
2 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
1 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
2 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
1 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
1 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
2 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
2 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
2 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
3 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
2 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |