TR EN

SİYASAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY214 SİYASAL İLETİŞİM 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar konusunda temel bilgiler vererek yeni ilgi alanları ve iş olanakları yaratılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; siyasal iletişimin tanımı, tarihi gelişimi, diğer alanlarla ilişkisi, siyasal iletişimde yöntem ve teknikler, siyasal reklam çeşitleri ve negatif siyasal reklamlar ele alınacak. Medyada siyasal iletişim değerlendirilecek. Siyasal kampanya stratejisi adım adım geniş bir bakış açısı ile anlatılacak. Ulusal ve uluslararası alanda siyasal kampanyalar ve seçmen üzerindeki etkisi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temsilde adalet ve yönetimde istikrar ikilemi arasında yer alan tüm seçim sistemlerini açıklar.
Türkiye'de 1923 - 2018 arasında yapılan seçimleri inceler ve siyasal partilerin oyları oranında sağladıkları parlamentodaki sandalye sayısına ve halkın seçimler itibariyle sergiledikleri oy geçişlerini analiz eder.
1923-2018 yılları arsında seçimlerde gerek iktidar gerekse muhalefet partilerinin seçimler süresince kamuoyuna seslenmek amaçlı kullandıkları, zaman zaman profesyonel kurumlardan (reklam ajansları, PR şirketleri) aldıkları desteklerle oluşturdukları seçim sloganlarını inceler.
Siyasal iletişimin diğer alanlarla ilişkisini belirler.
Siyasal iletişimde kullanılan mesajların kamuoyunun gelişmişlik düzeyi ile yakın ilgisi olduğunu, kamu oylarının gelişmişlik düzeylerini karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum İletişim kavramı, önemi ve iletişim sürecinin unsurları. Siyasal iletişim kavramının tarihsel gelişimi. Sunum ve anlatım
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal iletişim kavramının tanımı, amacı ve siyasal iletişim süreci. Sunum ve anlatım
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal iletişim aktörleri. Sunum ve anlatım
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal iletişim kavramının diğer disiplinler ile ilişkisi. Sunum ve anlatım
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal iletişim kavramının diğer disiplinler ile ilişkisi. Sunum ve anlatım
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal reklam türleri. Sunum ve anlatım
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal iletişim çerçevesinde propaganda olgusu ve vize sınavına yönelik tekrar. Sunum ve anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kamuoyu kavramı ve kamuoyu araştırmaları. Sunum ve anlatım
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Retorik kavramının türleri, unsurları, önemi ve siyaset ve retorik kavramı ilişkisi. Sunum ve anlatım
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Retorik kavramının türleri, unsurları, önemi ve siyaset ve retorik kavramı ilişkisi. Sunum ve anlatım
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Siyasal seçim kampanyaları. Sunum ve anlatım
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Göstergebilim kavramı ve çok partili dönemdeki siyasal seçim kampanyalarının göstergebilimsel analizi. Sunum ve anlatım
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum 2002 ve 2007 genel seçim kampanyalarının göstergebilimsel analizi. Sunum ve anlatım
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum 2018 Cumhurbaşkanlığı seçiminin göstergebilimsel analizi ve final sınavına yönelik tekrar. Sunum ve anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2011). Siyasal İletişim, Gen. 3.bs., Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Barthes, R. (2023). Göstergebilimsel Serüven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Kapani, M. (2014). Politika Bilimine Giriş, Bursa: Bilgi Yayınevi
Tokgöz, O. (2010).Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi
Wolsfed, G. (2011). Making Sense of Media&Politics: Five Principles in Political Communication

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
2
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
3
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
1
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
2
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
1
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
3
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
2
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
1
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
3
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0